2855
Sök

Ratt sned Golf 3

21 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
PÅ min golf när hjulen är raka så är ratten inter ak utan lite år höger.
är inga ndra fel på styrningen eller hjulslitage.
vad skall man göra för att fixa den rak? eller kanske tom lämna in den om det är något man missar om jag bara fixar ratten?
Senast redigerat av Falksten (5 augusti 2007)

237 Inlägg
5 augusti 2007
Hjulinställning kanske?

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Avstängd
122 Inlägg
5 augusti 2007
som jag läste på ett forum så kan ratten stå fel om däckena inte är av de bästa.. provat att bytt de bakre däckena mot de främre? ingen har nån vettig förklaring varför detta kan inträffa...

21 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
ja mina däck är inte de bästa kanske, en del slitna tongue

4 554 Inlägg
5 augusti 2007
om allt e som de ska så lossa ratten och sätt den rätt? borde väl gå?

21 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
loudness skrev:
om allt e som de ska så lossa ratten och sätt den rätt? borde väl gå?

Jo det var det jag tänkte, lätt fixat.
Men det jag var orolig för att man bara ändrar ratten för man tror det är ända problemet men så är det hjulinställning. så när man fixat ratten tror man det är fixat medans problemet fortfarande är kvar och man vet ej om det, om du förstår tongue

FreddeK
5 augusti 2007
drar bilen snett? om den gör det är det en hjulinställning som borde göras och då justerar dom ratten också. annars är det väl bara att flytta ratten till nolläget.

Masterworks
5 augusti 2007
Trixa inte för mycket med ratten bara, kolla antal gängor på
vänster och höger styrstag så att dom är någorlunda lika!

Kan vara så att du har något fel i bakvagnen som gör
att ratten hamnar snett oxå!

21 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Njea den drar väl inte märkvärdigt mycket åt något håll, men bilar brukar ju inte gå 100% rakt så, spec. om den är 10 år på nacket?

FreddeK
5 augusti 2007
äsch flytta ratten då. annars hjulinställning (kostar ju lite dock  ca 400-800kr). testa även att skifta däcken men jag tror inte det är det som spökar. lycka till

21 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
mina däck är lika slitna på alla så tror ej det gör skillnad om jag byter.
skall fixa ratten rak imorgon, håller nämligen på just nu att sätta in schyssta vita mätare wink

20 Inlägg
5 augusti 2007
jag hade absolut gjort en hjulinställning för på de flesta bilar passar rattnavet bara på ett sätt för att det ena splinsen på rattaxeln är bredare tex... så hjulinställning är det som gäller och då märker dom som gör det om det är ngt fel.. tex styrled som är trasig osv...

lycka till

såg att du är från mölndal... det finns en gubbe som har en firma som heter pekkas framvagnsservice

http://gulasidorna.eniro.se/querywhat=i … g%F6teborg

har för mig att det handlar om 300:- drive in!!! farsan har varit där och är nöjd!!!
Senast redigerat av ragger_robin (5 augusti 2007)

3 Inlägg
7 juni 2008
Det är bara att köra på en framvagnsinställning.

2 337 Inlägg
7 juni 2008
Ratten är sned av naturen tänkte jag säga, samma sak på min Vento -94. Den drog inte åt något håll, ratten var fortfarande sned efter hjulinställning. Upplevde inga problem med det, förutom att det kanske irriterade perfektionisten i mig som ville ha den rak :p Så häng inte upp dig på det, blir ju lite smågrejer med gamla bilar.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
9 juni 2008
Gjorde precis fyrhjulsinställning på min Golf cab och ratten är fortfarande sned, jag blev tillsagd att lossa på ratten och rätta till den.

Sök