6672
Sök

Göra egna packningar?vilket material?

4 682 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
ja e trött på att alltid måste köpa nya packningar så fort man meckar me nånting.försenar alltid skruvande me en vecka eller mer.så ja tänkte att man kunde göra egna packningar cool. vilket material skulle man kunna tänkas använda?
e de svårt att gjuta egna packningar?

527 Inlägg
8 juni 2008
finns att köpa packningsmaterial som skär ut egna packningar också

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 juni 2008
Packning till vad?

Jag gör de flesta packningar själv. Det blir billigare och håller sämre. Vad mer kan man önska?

Skämtåsido. Det funkar hur bra som helst.
Finns gummi, kork, papper, "asbest" etc etc i alla möjliga tjocklekar. Problemet är bara att skära till dem.

Sedan finns ju flytande. Då har jag lärt mig att handla dyrt. Loctites packningar på tub är grymt bra! Min Austinmotor går inte att få fri från oljedropp enligt alla. Skitsnack. Lite Loctite 591(?) och inte ett spill på flera år!

Envishet och bra verktyg/material kan spara mycket pengar...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 682 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
tackar för snabba å bra svar! tänker inte på nån speciell packning utan papperspackningar i allmänhet.

Supraman
2 300 Inlägg
9 juni 2008
Rätt material till rätt grejer!

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Avstängd
58 Inlägg
9 juni 2008
Finns speciella packningsark man kan köpa, glömt va de heter, jag brukar lägga arket mot de ja ska ha de till, tex moppecylinder o knacka lite lätt med en hammare, då har jag perfekta riktlinger o sen e de bara att klippa big_smile

Förjaevle Brao
555 Inlägg
9 juni 2008
använd inte mjölkkartong, är enligt mig ren skit, köp packningsark

956 Inlägg
9 juni 2008
Som sagt mjölkkartong fungerar ej. Provade på en en moppe förut som topplockspackning, blåste den efter 5 m och då var det en original sachs motor på 1 hk max big_smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

1 723 Inlägg
9 juni 2008
grafitark för avgaspackningar är jävliga att arbeta med. finns på mekonomen. de har även alla möjliga sorters ark.

Sök