3902
Sök

vilka är ingredienserna till att laga en glasfiberbåt?

E.T phone home...
212 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
En jobbarkompis kanske ska skaffa ny båt o skänker då sin gamla till mig..
men jag vill göra om vissa lagningar..
han har haft glasfiberspackel eller va han sa.. men jag vill göra riktigt.. vet inte men jag tror man har polyester.. på nån burk.. o sen glasfiber som man öser runt..

ja som ni märker så vet jag inte.. så om nån har lust att tala om vilka produkter som behövs.. och kanske nåt tips på vägen så är jag mkt tacksaam.. !!.. pZ..!!:. // E.Tcool

796 Inlägg
10 juni 2008
Rugga upp ytan där du ska  laga först med sandpapper eller liknande, sen blandar du max en halvliter polyester åt gången med härdare dådå. Ska vara max 2% härdare men ta lite mindre då det härdar jäkligt fort i den här värmen vilket jag märkte för ett par dar sen. sen tar du en pensel o glöter på där du ska ha glasfiberväven sen lägger du på den uppe på och fortsätter pensla ut väven tills den mjuknar. Men obs tänk på att det härdar jäkligt fort tongue

Alltså

Polyester
Härdare
Glasfiberväv
Penslar
burk o blanda i.
sandpapper,smärgelduk.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

796 Inlägg
10 juni 2008
Sen ska du väl ha nån gelcoat uppe på det där så det tål tuffa tag.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

527 Inlägg
10 juni 2008
Finns billigt på Biltema. Det blir otroligt bra, typ tusen gånger bättre än något jäkla spackel.

Polyester, härdare och lite väv är allt du behöver...och en pensel. Se till att få bort alla större luftbubblor och ojämnheter när du bygger på. Ju tightare du får till det desto hårdare.

E.T phone home...
212 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
ah.. tack.. grymt bra recept o guide.. båda..

thx!!!

12 086 Inlägg
11 juni 2008
5 dl vetemjöl, 2dl socker, 3 ägg och en tesked salt.

lr polyester och glasfiber, du väljer själv! smile

Sök