4743
Sök

Maximal ljudnivå för billarm?

8 156 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#1
Jag funderade på om det finns en lag som begränsar hur högt ett billarm får låta?
Smärtgränsen defineras lite olika, mellan 120 och 130dB. Jag skulle vilja ha ett riktigt
trevligt larm med bra tryck i. Typ en siren + ett kompressormatat horn...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 722 Inlägg
11 juni 2008
#2
Ja det har jag också undrat! Kan man få svar här ju!. Jag har funderat på att ha ett typ signalhorn som tåg har.

360 Inlägg
11 juni 2008
#3
Ha en sådant horn som fartyg har smile blandat med tåg och vanlig siren, lär ju skräma skiten ur alla innom 2 mil


8 156 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#4
Jag funderade ett tag på att ha två separata larm. Dvs ett godkänt och ett icke godkänt larm. Båda ska aktiveras och deaktiveras trådlöst och med samma fjärrkontroll och det andra larmet ska gå på 10 sek efter att det första börjar ge ljud från sig. Samt att det andra larmet ska vara kopplat till en panikknapp i kupén, så att man kan använda hornet innifrån kupén.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#5
Man kanske ska ha magnetkopplingslarm? Dvs enkelt hemmapul-larm?
När förardörren öppnas och magneterna kommer mer än 2 cm från varandra så går larmet om man inte deaktiverat det. Vore väl inte helt fel? Nästan gratis också.
Dessutom bra med en backup om det ordinare larmet blir bortkopplat.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök