4757
Sök

EL-fel kortis.

719 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Det är kortis till säkringen som går till centrallås färddator cigg innerbelys mm. Smäller direkt när man stoppar in ny säkring.

Har tagit ner säkringsdosan och kollat och kan inte hitta något. Undrar därför hur man på enklaste sätt kan felsöka.

Skulle oxå uppskatta om någon hade ett kopplings schema till säkringsdosan. så man slipper testa alla 100-tals kablar.

/// scratch

live free, die young.

Teknik Informatör
371 Inlägg
11 juni 2008
du har inte varit och pillat någonstans i el systemet eller liknande? om inte skulle jag prova att ta bort cigg tändaren och prova sedan...ibland händer det att det blir kortis i dem...gärna om man har mobilladdare i etc.

skulle jag vara som du så skulle jag köpa en Haynes rep handbok...kostar lite pengar kontra med alla info som finns i dem smile

BMW E3 it takes one to catch one :)

733 Inlägg
11 juni 2008
fan va fräckt! min bror hade exakt samma problem med sin vr6 men det brydde vi oss ente om att lösa.. M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

719 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
du har inte varit och pillat någonstans i el systemet eller liknande? om inte skulle jag prova att ta bort cigg tändaren och prova sedan...ibland händer det att det blir kortis i dem...gärna om man har mobilladdare i etc.

skulle jag vara som du så skulle jag köpa en Haynes rep handbok...kostar lite pengar kontra med alla info som finns i dem smile

Har testat ta ut cigg tändarn. löste inte problemet. Det jobbigaste är att larmet är ju kopplat genom centrallåset och när den kretsen är bruten så vill larmet gå hela tiden.

Har haynes boken ett fullständigt el-schema?

live free, die young.

* Klåpare
1 718 Inlägg
11 juni 2008
Ja, Haynes-boken har fullständiga elscheman. Ett hett tips är att kolla glödlampan till handskfacket, eller rättare sagt sockeln. Det är relativt vanligt att den blir deformerad när man har grejer i facket och pressar igen luckan.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

719 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Ja, Haynes-boken har fullständiga elscheman. Ett hett tips är att kolla glödlampan till handskfacket, eller rättare sagt sockeln. Det är relativt vanligt att den blir deformerad när man har grejer i facket och pressar igen luckan.

Tackar ska kolla detta!

live free, die young.

Sök