4769
Sök

Mds fanatic kitsystem kopplingfråga

1 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej skulle behöva lite hjälp.

Jag har köpt ett fanatic kitsystem med separata kabeldelningsfilter.
undrar nu hur jag ska kunna koppla dom till mitt steg. ifrån kabeldelningsfilter är kabeln bara ca 2 meter lång, den korta kabeln räcker aldrig dit.

http://www.mds.se/archive/productimages … s525_3.jpg

jag antar att jag måste ha dom för att kunna koppla in diskanterna?

tycker även att kablarna känns väldigt klena, lite för klena för steget


Hoppas på svar.
//740Sync

yrkeschaufför
709 Inlägg
12 juni 2008
#2
självaste grejjen är ju att igentligen räcker alla kablar utom kabeln för input på delningsfiltfret. köp liknande kabel från feltema eller nått och dre den kabeln till inputen då räcker alla kablarna sedan.. kopplade själv in ett rockford fosgate punch front kit igår.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

2 600 Inlägg
12 juni 2008
#3
sj brände jag en av kablarna till delnings filtret när jag körde dom på slusteget tongue så ja klena kan man säga att dom är. kör nu me stereon funkar utmärkt smile

gör som jag kör gubba racer=)

474 Inlägg
12 juni 2008
#4
kan man inte koppla diskanten till stereon och sedan högtalaren till steget??

Volvo S60 2.5T AWD

2 600 Inlägg
12 juni 2008
#5
varför koppla diskanterna på stereon och mellanregistret på steget? när jag hadde det kopplat på steget så förlängde jag helt enkelt kablarna ifrån delningsfiltert  och kopplade till slusteget funkar kanon bra me diskanterna och mellanregistret. du kan ju köpa nya kablar och sen så förlänger du ju me sockerbit eller löder ihop dom.

gör som jag kör gubba racer=)


Sök