4854
Sök

behöver hjälp med att mäta ut litern i baslådan

237 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
#1
hej smile

Jag undrar om det är någon som vet hur man mäter ut litern i baslådan? tongue
Kan någon hjälpa mig, hur många liter har jag i lådan med dom här måtten ( Invändigt ) :

Djup: 37cm ( invändigt )
Bred: 46cm ( invändigt )
Höjd: 37cm ( invändigt )

Kan någon lista ut litern i lådan, med dom här måtten? smile

/ lukas

Abaaaaaaaaa

613 Inlägg
13 juni 2008
#2
Det blir ca 63 liter om ja inte knappat fel:P


2 911 Inlägg
13 juni 2008
#3
Glöm dock inte att räkna bort ev. portar och basarna också, om du vill veta volymen som elementet vill ha d.v.s.

237 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
#4
Johnson skrev:
Det blir ca 63 liter om ja inte knappat fel:P

Okej tackar smile hur räknade du ut det? det vill jag lära mig smile

Abaaaaaaaaa

2 911 Inlägg
13 juni 2008
#5
Mr-Karlsson skrev:
Johnson skrev:
Det blir ca 63 liter om ja inte knappat fel:P

Okej tackar smile hur räknade du ut det? det vill jag lära mig smile

Bredd gånger höjd gånger längd

Då du vill veta i liter ska du ange i dm, d.v.s. 3,7 x 4,6 x 3,7


Sök