Hejsan!
Jo, det är som såhär att jag och en kompis har att i 3an på gymnasiet (efter sommaren) göra ett projekt på 100 timmar var. Alltså blir det 200h minst som vi lägger ner i vårat projekt!
Jag var på Bugrun i helgen och blev därmed jäkligt sugen på att fixa till en tysk bil, kronan faller nog för golfen och framför allt den första generationen!

Grejjen är just den att vi kanske har en tusenlapp var att lägga på bilen (skolprojekt, remember!), så vi funderar på om någon snäll själ kanske ville skänka oss en bil som går bra i motor och låda och som inte kommer kosta en förmögenhet att fixa (nej, jag tigger inte om en bil här, det ska fixas på annat sätt).
Här efter tänkte vi gå efter planen att göra bilen så het det bara går med våran extremt knappa ekonomi, alltså bygga och fixa det mesta själva med biltema + skrotens hjälp, även kontaker som kan fixa billiga saker och så har vi redan lite grejjer vi kan tillgå!
Vi går fordon vilket gör att vi har tillgång till verkstad, lack och plåt. Vi båda går lackutbildning och la inte allt för mycket jobb på verkstadsdelen i 1an då man lärde sig det maskinella, hehe.. Därför vill vi helst slippa detta och försöka hitta en bil med fungerande motor o låda o helst slippa massa lagerbyten o bromsfixande!
Nu till tankarna.. Vad tror ni om detta projekt? Jag är rätt inne på tyskstuk och polaren tycker det är helt okej, så vi kanske skulle satsa på det? Eftersom vi kan lacka så tänkte vi rensa bilen på lister o lägga igen roliga hål o skarvar, därefter fixa breddade plåtisar o lacka dom. Tona rutor är denna kille bra på så det fixar sig, lacka stötfångare eller byta/ta bort o köra lite callook kanske? Hjulvinkelinställning, huvscoop, dekaler kan jag göra hemma (har företag för skiten så), kanske lägga igen dörrhandtag o lacka rätt mycket invändigt!
Vi tänkte oss rallystolar och en fet stereo som grädde på moset.. Vad tror ni?
Några enkla tips på hur en tyskstukare ska se ut?
Nån som lagt igen dörrhandtag förut och vet hur man ska göra för att sedan öppna dörren på ett bra o säkert sätt?

(verkar onekerligen krångligt..)
Säg vad ni tycker och tänker så kan vi diskutera lite kanske!
Allt är ännu bara spekulationer och vi är på jakt efter en bil..

Mvh epic