2053
Sök

regga om en GL till turbo?

StaticVikings
118 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
nån snäll prick som kan tala om för mig vad som krävs för att regga om en GL till turbo? funderar starkt på å kasta i min B23ET i min gula fara ;D  hört att det kan vara en ganska jobbig process för att få igenom det ?

uppskattar alla svar m.m!

crank it up a bit! // Banz-

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 juni 2008
det krävs mkt. du måste regga bilen som ombyggt fordon och du måste för att kunna göra det byta motor-drivlina-bromsar. mkt enklare o köpa en med turbo original.

läs i denna klistrade tråden så hittar du nog vad du behöver veta http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245
Senast redigerat av henke_99 (15 juni 2008)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 772 Inlägg
15 juni 2008
Lånar tråden lite, exakt vad händer om du blir stoppad utan att ha reggat me turbon? Ombesiktning bara? Och hur ofta blir man stoppad? Bor man lite ute på landet är det ju nästan värt att åka oreggat för att slippa besväret med besiktning.
Senast redigerat av NordstromJ (15 juni 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
15 juni 2008
Banz-

Nya regler nu, fram till -93 behöver du bara se över så att bromsarna klarar den effekt du vill ha om du byter motor, samt kolla upp med SFRO hur många HK bilen klarar av. Din 740 klarar 235 hk och 285 nm om ja inte minns fel. I princip om du tar motorn som ett paket från donatorbilen med elsystem och växellåda (om de inte sitter samma i din redan, lär ju vara m46) så ska de inte vara nått problem, en sak till är att du måste ha katalysator, ja vet inte hur de är med motorer utan, vad reglerna säger där.. Men hör av dej till SFRO så får du ett riktigt svar!

EDIT: Jag lär ha luddat till något nu, men hör av dej till SFRO så får du ett korrekt svar.
Senast redigerat av patrikhornfeldt (15 juni 2008)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

10 287 Inlägg
15 juni 2008
Jepp. Byte måste ske till motor med kat.

/Göran

patrikhornfeldt skrev:
du måste ha katalysator,.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök