Golf vr6 bra eller an*s?

lapin_kulta Maskinmontör
14 juni 2008 · 139 Inlägg

bara lådan som måste bort och fram drivaxlarna

Rwd 4 Fun :D
Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

Vad räknar man för svårighetsgrad på det? Borde om inte annat gå att hitta någon som kan hjälpa mig

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
fredde85
15 juni 2008 · 1 798 Inlägg

va ja hörde av en mekaniker som bytt många kedjor på just vr6 motorer så blev dem bättre 95 o framåt han sa också att de är egentligen aldrig kedjan som går de är släpringarna men 95 o framåt byttes släpringarna ut mot bättre som håller han hade inte på någon 95a eller nyare iallafall de va vad han sa iallafall. Fördelen när du har syncron är ju också att du har den större 2.9 liters motorn på 192hk istället för 2.8 på 174. Så är de ju kul me syncro bättre grepp. fwd är bara piss enligt mitt tycke

Senast redigerat av fredde85 (15 juni 2008)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Mr_Gear Biltokig
15 juni 2008 · 870 Inlägg

Då kan du räkna med att du behöver byta inom överskådlig framtid, kommer ju inte garanterat att rasa... men det finns sådana som rasat vid 14000 och sådana som gått 28000 utan att rasa.
Vill du köpa en och vara säker så tänkte jag sälja min, kedjan bytt i höstas, renoverat topplock med frästa säten mm(DYRT), ställbara dämpare (monterade för 2 mån sen), nybes UA & nyskattad och MYCKET mera gjort senaste året - för mycket att skriva här

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang