Ja, du kan ta bort dina skärmblinkers och ha speglar med blinkers i och fortfarande ha bilen laglig. OM du läser igenom VVFS regler om blinkers (Phaetoons länk) så att du kan hålla dig till inom de lagliga måtten och synliga vinklar för sidoblinkers. Om inte bilen är helbilsgodkänd.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.