4465
Sök

ta bort blinkers

Värmlänning
172 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej, Under om man kan ta bort sidoblinkersen på bilen? eller blir det olagligt då?


1 268 Inlägg
8 juni 2008
#2
David Carlsson skrev:
Hej, Under om man kan ta bort sidoblinkersen på bilen? eller blir det olagligt då?

varför ta bort det? underlättar för andra om dom ser att man blinkar?

8 156 Inlägg
8 juni 2008
#3
Sidoblinkers är ett måste på bilar av årsmodell 1986 och framåt.
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%2 … oc38872823

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Värmlänning
172 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#4
Jojo men tabort den från skärmen o köpa backspeglar med blinkers i??


* Klåpare
1 718 Inlägg
17 juni 2008
#5
Ja, du kan ta bort dina skärmblinkers och ha speglar med blinkers i och fortfarande ha bilen laglig. OM du läser igenom VVFS regler om blinkers (Phaetoons länk) så att du kan hålla dig till inom de lagliga måtten och synliga vinklar för sidoblinkers. Om inte bilen är helbilsgodkänd.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.


Sök