En del folk borde inte ha körkort...

evilaudio
10 juni 2008 · 16 195 Inlägg

tkd_rille skrev:

evilaudio skrev:

tkd_rille skrev:

hehe jo jag gissa med smile   självklart kör man om, smile jag sparar dock bensinen för de är för dyrt att ligga på fullgas till jobbet varje dag.

just därför har man firmabil..wink

de är gött tyvärr får jag ingen firmabil smile tror de är lite snåla för att köpa in 150 firmabilar till de företaget jag jobbar åt big_smile

ja måste ha bil annars kan ja inte jobba så. big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Tribbe SAAB♥SUBARU
10 juni 2008 · 1 636 Inlägg

Min far har fått köra i diket två gånger med flit på 70 väg för att han mött folk som kommit på hans körsida, ingen av dom har stannat och hjälpt han upp... utan han har fått ringa bärgare själv osv...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 juni 2008 · 8 744 Inlägg

Var på väg å få en V70 i sidan på min bil tidigare i veckan pga att tanten som körde skulle in i min fil utan att titta eller blinka! Som tur var så hade jag ingen framför mig så det blev till att kasta ner en växel och trycka pelle i mattan...

En annan gång var jag inte långt ifrån diket då en BMW i mötande fältet absolut skulle förbi kön på 10 bilar som låg framför honom, problemet var att han skulle om i en kurva, på en 90 väg...

Men av ren självbevarelsedrift så gör man ju allt för att rädda både sig själv och andra ur situationer som dom ställer till med, tyvärr verkar inte alla här tänka så... Hjälps åt i trafiken så blir allt så mycket trevligare! smile


Hälsningar en som haft körkort i ett år.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
g_b
11 juni 2008 · 100 Inlägg

BTLulle skrev:
Så om jag kör med släp på 90 väg så ska jag hålla 90 för annars stör jag trafikryttmen. Nä skärpnig hastiheten på skylten är max hastighet inte min. Men en del ska fram kosta vad det kosta vill och det är dom som skapar olyckorna inte dom som kör några km under hastighetsbegränsnigen.

  kolvas
Såg just din text längst ner, har en liknande: det var en som tappade bitsockret i askan och sa det kunde inte varit värre och den andre svarar jo det kunde varit strösocker:)smilesmilesmilesmile

MVH Peter

Visst är hastigheten på skylten max, men samtidigt får man inte köra för sakta i onödan heller.
hatigheten på skylten ska följas om inte det är t.ex dåligt väglag. Så att köra 85 på 90-väg och torr och fin väg är alltså inte ok, utan det stör trafikrytmen och man kan för övrigt få böter för att man kör för sakta och stör trafikrytmen.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
Carlsberg
11 juni 2008 · 111 Inlägg

"Så att köra 85 på 90-väg och torr och fin väg är alltså inte ok,"

Det där var väl lite och ta i....... 5 km/h kan det ju skilja på olika bilars hastighets(fart)mätare.

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 9-3 (2008)
Saab 900 s (1990)
Mortalis VW-nörd?
11 juni 2008 · 4 332 Inlägg

haha köra 85 på 90 är trafikfarligt, nice one!!! du får fan inga böter för å ligga i 85 på 90 väg kan ja säga dig, däremot om du ligger i 40 på 90 väg så kan du åka på de..fan låt dom ligga i innerfilen i 85 då och kör om..de e väl jobbigare med såna som inte klarar av att ligga i 85 på 90 väg (enfilig) och gör livsfarliga omkörningar?
Men då säger väl folk som vanligt att de e dom i 85 som är indirekt ansvariga.
Försök förklara de när du ligger i respirator efter en frontalkrock efter en omkörning som kunnat spara dig värdefulla sekunder på några mils körning tongue

Soulweeper stray dog
11 juni 2008 · 197 Inlägg

jag är van vid att bli omkörd.. "inte fan kan jag ligga bakom en veteranare heller.." = omkörningar på de mest idiotiska ställen..

85 är väl helt ook att ligga i på en 90-väg.. men att sedan hålla den hastigheten när man kommer in till en 70 sträcka som går ner till 50.. är det så svårt att se vad som står på skylten?

Och alla jäklar som inte kan blinka i en rondell... alla som inte blinkar överhuvudtaget för den delen..
Vissa bilar har visst inte blinkers...

Och så det där med släp. 80 är max hastighet för personbil med släp.. varför ligga och köra 110 på motorväg? Ska de vara så svårt?

ska det vara så svårt att släppa det? Ja ! :p jag retar mig.. men jag släpper det rätt snabbt i trafiken.
Dom som håller på och skrika och gorma så att fokusen tappas är ju nästan ännu mer trafikfarliga..
happy people! big_smile

......... att jag ens orkar bry mig......
ROE
17 juni 2008 · 336 Inlägg

"Jag stod helt stilla i det ögonblicket och motorn hade dött pga att jag panikbromsa utan att lägga i kopplingen."

alltid kopplingen ner lärde du dej ej det på körskolan tongue

förmodligen va de ju ej meningen men men som du säger de e jobbigt med folk som inte tänker fullt ut innan dem handlar!

//
Roe
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
17 juni 2008 · 1 874 Inlägg

Sånna där jävlar som tycker att allt ska ske på en sekund.
Hatar folk som har så sanslöst bråttom. Förbannat onödigt...

Muttley
17 juni 2008 ·

g_b skrev:

BTLulle skrev:
Så om jag kör med släp på 90 väg så ska jag hålla 90 för annars stör jag trafikryttmen. Nä skärpnig hastiheten på skylten är max hastighet inte min. Men en del ska fram kosta vad det kosta vill och det är dom som skapar olyckorna inte dom som kör några km under hastighetsbegränsnigen.

  kolvas
Såg just din text längst ner, har en liknande: det var en som tappade bitsockret i askan och sa det kunde inte varit värre och den andre svarar jo det kunde varit strösocker:)smilesmilesmilesmile

MVH Peter

Visst är hastigheten på skylten max, men samtidigt får man inte köra för sakta i onödan heller.
hatigheten på skylten ska följas om inte det är t.ex dåligt väglag. Så att köra 85 på 90-väg och torr och fin väg är alltså inte ok, utan det stör trafikrytmen och man kan för övrigt få böter för att man kör för sakta och stör trafikrytmen.

du har helt jävla fel, 85 får du köra utan att någon ska gnälla överhuvudtaget, 5 kilometer under hastigheten i 90 km/h gör mindre än 20 sek per mil

btw, imorron ska jag störa massa folk mellan tyringe och kstad på 21an så ni gnälliga rövar kan hålla er borta mellan halv 4 och halv 5 jag ska köra med släp och känslig last smile och tänkte ligga i 75

FarmoR
17 juni 2008 · 149 Inlägg

jo finns många som satsar lite för mycket, givetvis är man inte MYCKET bättre själv, men ser man att det smalnar av om en 400 meter satsar man inte och försöker köra om 2st lastbilar och ha en sluthastighet på 150km/h.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang