En del folk borde inte ha körkort...

Portal Filkörning?
9 juni 2008 · 852 Inlägg

Idag efter jobbet, runt kl 4-5, körde jag iväg till posten och hämtade ett paket.
Ungefär halvägs mot posten, på en ganska skön 50 raka, som det händer att man drar på lite extra när de e lite trafik, möter jag en riktig dåre i min fil....

jag såg snubben en bra bit framför när han laddade på igenom kurvan precis innan rakan och det låg en bil en bit framför snubben.
Snubben glider ut lite försiktigt som för att kika om det e klart och då borde han i alla fall ha sett mig... men antingen gjorde han det inte eller så brydde han sig inte om livet för han piskade väll gasen i botten och börja köra om.

Jag blir tvungen att slänga mig på bromsen och tutar som fan. Idiotjäveln kommer in i sin fil typ 2 meter innan han skulle ha frontalkrockat med mig.
Jag stod helt stilla i det ögonblicket och motorn hade dött pga att jag panikbromsa utan att lägga i kopplingen.

min puls va skyhög och jag darrade när jag drog på tändningen igen efter att ha lugnat ner mig.

Fy fan va rädd jag blev då!


sådana som han tycker jag inte borde ha körkort.

om han nu vill ta livet av sig så får han göra det med piller eller vafan som hellst bara han inte gör det i trafiken genom att köra ihjäl folk...

båge montör och hobby mekaniker
9 juni 2008 · 2 672 Inlägg

sånt e aldrig kul... vart med om liknande saker och folk som bara kastat ut bilen framför i korsningar å sånt! skönt att du klarade dig iaf smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
rickylicious Webbutvecklare
9 juni 2008 · 2 369 Inlägg

Kan ju även vara så att han missbedömde längden mellan era bilar om du höll högre hastighet än 50?..

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
ceasarsallad
9 juni 2008 · 43 Inlägg

vilket svin!

I used to smoke pinners while my moms made dinner
Now I smoke bombs and rock with Lynyrd skynyrd
Ford mustang "The Blue Scorpion" (1969)
thell_gti CORRADOÄLSKARE
9 juni 2008 · 205 Inlägg

Portal skrev:
Idag efter jobbet, runt kl 4-5, körde jag iväg till posten och hämtade ett paket.
Ungefär halvägs mot posten, på en ganska skön 50 raka, som det händer att man drar på lite extra när de e lite trafik, möter jag en riktig dåre i min fil....

jag såg snubben en bra bit framför när han laddade på igenom kurvan precis innan rakan och det låg en bil en bit framför snubben.
Snubben glider ut lite försiktigt som för att kika om det e klart och då borde han i alla fall ha sett mig... men antingen gjorde han det inte eller så brydde han sig inte om livet för han piskade väll gasen i botten och börja köra om.

Jag blir tvungen att slänga mig på bromsen och tutar som fan. Idiotjäveln kommer in i sin fil typ 2 meter innan han skulle ha frontalkrockat med mig.
Jag stod helt stilla i det ögonblicket och motorn hade dött pga att jag panikbromsa utan att lägga i kopplingen.

min puls va skyhög och jag darrade när jag drog på tändningen igen efter att ha lugnat ner mig.

Fy fan va rädd jag blev då!


sådana som han tycker jag inte borde ha körkort.

om han nu vill ta livet av sig så får han göra det med piller eller vafan som hellst bara han inte gör det i trafiken genom att köra ihjäl folk...

jo tyvärr finns det sånna idioter. var med om typ samma för ett tag sedan. kom en på fel sida på ett backkrön och jag fick nita och besöka dikeskanten för att sen läggga mej tvärs över vägen . fan va man var skraj då. och den andra bilen bara fortsätter som ingenting :S nu i efterhand skulle man kört efter och snackat med den jäveln. gett han en riktig utskällning

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Portal Filkörning?
9 juni 2008 · 852 Inlägg

rickylicious skrev:
Kan ju även vara så att han missbedömde längden mellan era bilar om du höll högre hastighet än 50?..

kan ju vart så.. jag rejsade ganska hårt roll höll säkert 55

Senast redigerat av Portal (9 juni 2008)

luunggan
9 juni 2008 · 956 Inlägg

Har varit med om något liknande. Kom och körde i farsans cheva van (farsan körde) när vi kommer ner på en lång raksträcka. Ser då hur en 142:a kommer körandes i vårat körfält en bra bit längre fram.
Väntar på att han ska komma över till sitt körfält, men han ligger kvar, så farsan gör sig beredd att köra ner i diket. Men med någon sek kvar kör han tillbaka, fast då är farsan och kör i diket med de inre hjulen. Sen när vi hörde oss runt visade det sig att det är en gammal gubbe som hade bilen.

Såna personer borde inte få ha körkort, och då menar inte jag inte att alla gamla ska mista det utan såna som redan är halvt döda.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Råkade ut för liknande idioti en gång fast det var inte möte utan någon som gillade anal-sex (betedde iaf sig så).

Jag kommer körande på en lång fin 90-sträcka i "lite mer än 90" typ 100-110 och en liten bit längre fram är det en "påfart" eller korsning, vad man nu ska kalla det (ser lite speciellt ut just där). Det är iaf stoppplikt där och där står en bil (liten sketen pegga med gräsklipparmotor eller liknande) och väntar på att köra ut.

När jag är ca 50-75 meter iväg från han så bestämmer han sig helt plötsligt för att han inte vill vänta längre och kör ut mitt framför mig och lägger sig framför mig samtidigt som han försöker kämpa sig upp i 90 med sin gräsklipparmotor (fort gick det då j-lar inte).

Jag får såklart stämpla bromsen så hårt jag bara kan för att inte få en pä-gått som huvornament och jag var nog inte mer än max 3-4 meter ifrån att klippa fanskapet i arslet.


Vad fan e det med folk egentligen ??

Vissa ska som sagt verkligen inte ha körkort....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Muttley
9 juni 2008 ·

detta låter som dagens blogg inlägg smile

Phaetoon
9 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Kanske är värt lite mer än ett blogginlägg?
Tycker att en hel del människor borde tänka över sina omkörningar lite mer.
(T.ex. min farsa...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
aakesson
9 juni 2008 · 812 Inlägg

visst finns det idioter... för ca 1 månad sedan körde jag väg i ett vägarbetes område där det var 30 km/h då kommer det en honda civic Type-R som kör om mig och 3 andra personen. personan var säkert uppe i
80 - 100 km/h innan den kom om alla bilarna

Mackanol
9 juni 2008 · 2 079 Inlägg

ja, folk borde verkligen tänka om sina omkörningar
här i byn där jag bor inträffade en dödsolycka för två dagar sen
http://hallandsposten.se/artikel.asp?oid=325732

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Jimmy_N Makaronborrare
9 juni 2008 · 993 Inlägg

Råkade ut för en liten incident i förra veckan. Körde på en 90 väg och kommer i kapp 2 st bilar som ligger och slökör i 70km/h. Låg bakom dom ett tag tills det blev fritt och jag börjar på att köra om.
Precis när jag ligger i nästan jämnhöjd så kastar kärringen i bil nr 2 framför mig för att köra om den första bilen. Hade jag inte varit vaken hade det smällt bara för att idioten inte verkade veta vad speglarna är till för eller vad döda vinklen är tongue
Lade mig bakom och tutade och tände helljuset innan hon svängde åt ett annat håll men hon fick se fingret innan dess tongue
Btw så var det ju något liknande som hände i olyckan som Mackanol länkade om

Rallyhalle
9 juni 2008 · 4 299 Inlägg

Körde delar av syrrans fotbollslag till en match i järfälla. På vägen hem på bergshamra-leden e de lite kö pga rödljusen. Ganska lång sträcka så e de bussfil som sedan ganska snabbt övergår i vägren som e hälften så bred me ett räcke också.

Kön börjar rulla på o jag ligger ganska jämte den övergången. Märker de lyser lite väl mycke i högerspegeln o mycke väl ser jag en S60 som kommer jävligt snabbt tänker snabbt att nu jävlar smäller de, trycker till på bromsen o drar mig lite mot vänster filen o de e precis att han tar sig förbi mad Då la jag mig på tutan o på me helljuset o gjorde allt som går för o säga att han e ju helt dum i huvet, vart så jävla förbannad så när jag kom ikapp han sen la jag mig på tutan igen.

Nåt som också hände i samma stund va att de kom en grön Renault kombi i lika hög hastighet men på min vänstra sida lite efter. Fattade då att dom dumma jävlarna har raceat me kön emellan sig mad Hur dum får man bli egentligen. För den här personen va inte på väg till sjukhuset iaf som morsan först trodde, för han körde nämligen förbi de!

Att de finns folk som aldrig kan fatta att de inte bara e dom som riskerar att stryka me om nåt händer, blir så förbannad på sånna egotrippade jävlar!

//Jacob

Senast redigerat av Rallyhalle (9 juni 2008)

BTLulle
9 juni 2008 ·

Ni som gnäller på andra, är ni verkligen guds bästa barn själva. Dessutom ska man anpassa hastigheten så att man kan stanna för varje oförutsett hinder, vilket innebär att om en bil svänger ut och man kör in i arslet på den så åker man dit för inte hunnit stanna eller om det springer in en älg på vägen är ni då förbannad på den för att den inte stannat, den kom ju trots allt från vänster så den skulle ju lämmnat företräde. Gnäll inte på andra för jag garanterar att 90% av er har ställt till nått själva och 100% av er kommer att göra det i framtiden men ni kanske inte tycker det men den andra bilisten som var inblandat kanske gör det.

MVH Peter

Phaetoon
9 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Men samtidigt så är det väl rätt att gnälla på andra så att man själv tänker efter om man själv gjort några liknande "fel"?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Emelie_244
9 juni 2008 · 375 Inlägg

Några som inte borde ha körkort är busschaufförer...
Fick tvärnita o ställa mej på bredden tackvare att den blinkade o svängde ut på samma gång på en 70 väg ! (Jag höll 70) Men tänker inte vissa buss chaufförer ? Bara för att dem har en stor buss så kan de inte köra hur dem vill bara för de..

Volvo S40 (2008)
Lasha Motivlackerare, lackerare
9 juni 2008 · 16 Inlägg

Var med om en idiot när jag var på väg hem en dag förra veckan. Jag kommer mot rondellen och ser att en bil stannar och har uppmärksammat mig, men när jag är inne i rondellen bestämde hon som körde sig för att hon hinner före mig och bara kör rakt ut. jag bromsade som en idiot och la mig på tutan medan bruden bara gled vidare som ingenting. Var väl en halvmeter ifrån att smälla rakt in i henne. Vilken idiot asså..

Aerographic Artworks, motivlack
Portal Filkörning?
10 juni 2008 · 852 Inlägg

BTLulle skrev:
Ni som gnäller på andra, är ni verkligen guds bästa barn själva. Dessutom ska man anpassa hastigheten så att man kan stanna för varje oförutsett hinder, vilket innebär att om en bil svänger ut och man kör in i arslet på den så åker man dit för inte hunnit stanna eller om det springer in en älg på vägen är ni då förbannad på den för att den inte stannat, den kom ju trots allt från vänster så den skulle ju lämmnat företräde. Gnäll inte på andra för jag garanterar att 90% av er har ställt till nått själva och 100% av er kommer att göra det i framtiden men ni kanske inte tycker det men den andra bilisten som var inblandat kanske gör det.

MVH Peter

Jo de e väll klart man inte alltid har gjort smarta grejer och då skäms man över hur korkat man har betett sig och man tackar sin lyckliga stjärna att ingenting hände. Dem få gångerna så förtjänar man att bli skälld på/gnälld över/ egentligen få ett kokt stryk...

sen så kan jag ju säga att det inte alltid är så lätt att anpassa sin egen fart till hur andra kör, för det finns folk som kan få för sig att göra vilka skumma manövrar som hellst och då spelar det kanske ingen roll om man kör i 5 km i timmen eller 150km i timmen. (beror ju på hur snabbt andra personen i fråga kör)

BTLulle
10 juni 2008 ·

Jo det har stor betydelse hur fort man kör för kör du 5km/h så hinner du stanna. Det är som Roy Wedherby (osäker påstavningen) sa en gång i tiden "Hastighet dödar". Men i hans fall var det  i och försig farten på gevärskulan som han menade smilesmilesmilesmile men stämmer även i trafiken.

MVH Peter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang