4479
Sök

Hur använder jag den här produkten rätt? (Leather Cleaner)

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#1
Köpte i början av veckan en sån här flaska http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta … @EQ=629019
till mina säten men står ingen stans hur man ska använda den.
Tar man bara lite på sätet och smetar ut det med handen eller?

Står ju inte ens hur mycket jag ska använda utav den, kan ju inte vara hela flaskan?

Tack på förhand /Tribbe.


Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
22 juni 2008
#2
på vissa av turtles flaskor så får man pela av ettiketten så står instruktionerna där!!
Annars skulle jag tro att du ska ta d typ på en trasa eller svamp å gnida lite försiktigt och sen torka efter.
Du bör nog gnida in lite balsam sen oxå så inte skinnet torkar ut!
Senast redigerat av dieselknackare (22 juni 2008)

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#3
Okej, får väll pilla bort etiketten och se om jag hittar någon bruksanvisning där.
Balsam säger du? vanligt balsam då eller?

Edit: Läste nu att det står så här "Rengör och skyddar skinnklädsel. Återger skinnets naturliga mjukhet och skyddar mot uttorkning. Volym: 500 ml."
Senast redigerat av Tribbe (22 juni 2008)


1 688 Inlägg
22 juni 2008
#4
Haha, nej balsam för läder. Typ som en impregnering.
Men det står att dendär rengörings-vätskan återfuktar och skyddar lädret från uttorkning.
Jag köpte liknande till min bmw. Fungerade klockrent, blev faktiskt bra mycket fräschare och lädret blev mjukt och fint.

Ta en trasa och klena ut lite på trasan, sen polerar du bara lädret.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#5
Okej. Så det är typ som att vaxa lacken på bilen?


Bilvårdsexpert
663 Inlägg
22 juni 2008
#6
Mer som att polera en bil.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#7
Speedman skrev:
Mer som att polera en bil.

Mvh Tobbe

Jag har aldrig polerat en bil sad


FreddeK
22 juni 2008
#8
äsch det är bara att börja gnida inte det där...som sagt det rengör och skyddar på samma gång..alltså två i en! men testa lite lätt på undangömt skinn och se hur det blir.

Mvh Fredde

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#9
Okej, det verkar ju inte så svårt smile
Är väll bara att ta sig tid  och prova.


markholm
22 juni 2008
#10
Tjena, jag har använt den. Finns bruksanvisning bakom etiketten på baksidan.

Rengör först om ytan är smutsig.
Sedan jobbar du in en mindre yta och eftertorkar strax efter. Jag använde en frottéhandduk. Låt det inte torka in för länge och stå inte i solljus.
Eftertorka ytorna du behandlat ifall du missat att torka någon yta och tänk på att kanske inte använda absoluta favoritkläderna direkt efter.

Rätt bra medel tycker jag.

Lycka till!

Mvh Björn

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#11
markholm skrev:
Tjena, jag har använt den. Finns bruksanvisning bakom etiketten på baksidan.

Rengör först om ytan är smutsig.
Sedan jobbar du in en mindre yta och eftertorkar strax efter. Jag använde en frottéhandduk. Låt det inte torka in för länge och stå inte i solljus.
Eftertorka ytorna du behandlat ifall du missat att torka någon yta och tänk på att kanske inte använda absoluta favoritkläderna direkt efter.

Rätt bra medel tycker jag.

Lycka till!

Mvh Björn

Tackar.



Sök