3463
Sök

ang: anv,namn

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
tänkte på det här med användarnamn och direktlänkar till användare. när jag blev medlem här så stog det inget om att man inte skulle ha Å,Ä eller Ö. och helt plötsligt så går det inte att länka vidare till sitt namn för att det inte får innehålla just dom bokstäverna.
och för att det ska funka så ska man behäva betala för att byta användarnamn, varför inte bara göra en förfrågan till oss med å ä ö i anv.namnen om inte vi vill byta namn.. hade jag tyckt var jätte bra! inte för att jag inte har råd att betala, men känns så fel att inte bli förvarnad om det!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

44 Inlägg
18 juni 2008
Vet inte om jag fattar vad du menar (trött som fan efter en hård arbetsdag) men...

BÅGE
Senast redigerat av Shit_break (18 juni 2008)

It's better to be dead and cool than alive and uncool!

Administratör
11 968 Inlägg
18 juni 2008
båge skrev:
tänkte på det här med användarnamn och direktlänkar till användare. när jag blev medlem här så stog det inget om att man inte skulle ha Å,Ä eller Ö. och helt plötsligt så går det inte att länka vidare till sitt namn för att det inte får innehålla just dom bokstäverna.
och för att det ska funka så ska man behäva betala för att byta användarnamn, varför inte bara göra en förfrågan till oss med å ä ö i anv.namnen om inte vi vill byta namn.. hade jag tyckt var jätte bra! inte för att jag inte har råd att betala, men känns så fel att inte bli förvarnad om det!

åäö var tillåtet i användarnamn för några år sen, vilket ändrades när korta adresser introducerades (www.garaget.org/användarnamn). Det går inte längre att registrera eller byta till ett användarnamn med åäö.

Gamla namn med åäö är dock bakåtkompatibla och fungerar fortfarande. Skillnaden att du t.ex. har adressen http://www.garaget.org/mypage/?user=24724 i adressfältet när man tittar på din sida istället för http://www.garaget.org/båda

Båda adresserna fungerar dock leder till din sida.

Vill du att det ska visas en snyggare adress i webbläsaren när man tittar på din sida så får du byta namn, men i övrigt så är det ingen skillnad på ett namn med och utan åäö.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 079 Inlägg
18 juni 2008
chrizz skrev:
http://www.garaget.org/båda

båge heter han, lång dag på jobbet? tongue
Senast redigerat av Mackanol (18 juni 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

2 672 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
jo jag vet att ja måste byta om jag vill att det ska funka med den adressen, men för ett tag sedan när jag ville byta för att få det att funka så fick jag abra svaret att jag måste göra det som står i bytanman saken, dvs hålla på å ringa å sånt. när jag bara vill ha en bokstav ändrad så jag får bort å:et och instället får ett a.. vill så att säga kunna använda adressen, www.garaget.org/bage instället för massa siffror å bröte.. är ända utvägen att jag måste betala för en bokstav? eller kan inte vi som har åäö i namnen få det gjort gratis? smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

DFFL
9 020 Inlägg
19 juni 2008
båge skrev:
jo jag vet att ja måste byta om jag vill att det ska funka med den adressen, men för ett tag sedan när jag ville byta för att få det att funka så fick jag abra svaret att jag måste göra det som står i bytanman saken, dvs hålla på å ringa å sånt. när jag bara vill ha en bokstav ändrad så jag får bort å:et och instället får ett a.. vill så att säga kunna använda adressen, www.garaget.org/bage instället för massa siffror å bröte.. är ända utvägen att jag måste betala för en bokstav? eller kan inte vi som har åäö i namnen få det gjort gratis? smile

Tänk om någon reggar sig som Brage då?
Då blir det säkert ett jävla liv på dig.

Slanta upp en tjuga för fan, går till ett gott ändamål ju.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 672 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
båge skrev:

Tänk om någon reggar sig som Brage då?
Då blir det säkert ett jävla liv på dig.

Slanta upp en tjuga för fan, går till ett gott ändamål ju.

varför skulle jag gnälla för det?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Sök