4161
Sök

Finns det nån sida som är bättre än blocket?

Skaune
22 juni 2008
Trådstartare
Tjena!

Nu e jag uppriktigt sagt trött på blocket, nåja inte på blocket i sig självt, för där finns nästan allt man kan tänkas leta efter. Så på de viset är det en grymt bra sida!
Men jag blir så trött på alla samtal/e-mail man får på utlagda annonser, t.ex lånar min bror min mail för att kunna annonsera, står tydligt att man inte ska mail då den är lånad, jo klart man får en massa mail ändå, och ännu lustigare är att inga av dessa personer har läst igenom annonsen. Ställer heller inga frågor om objektet/varan.
Dessutom så vill dom pruta 50% plus att dom vill ha det hemlevererat till en annan stad?

Likadant med samtalen, annonserade nu i veckan och fick en massa samtal som bara handlade om mitt sista pris.. Och då var det som annonserades ut riktigt billigt från början, ändå villa alla pruta minst 35%!

Men om man nu är intresserad av en vara, kan man inte då läsa igenom hela annonsen och respektera säljarens pris? självklart förekommer prutning i småskala, de e väl okej men kanske först efter en vänlig jargong med säljaren och efter att ha tittat på varan?

Så, finns det nån annan sida som ni använder er av vid försäljning som når nästan lika många köpare, men där man slipper alla jobbiga e mails t.ex? hmm

Eller e jag kanske naiv o tror att det är bättre på andra sidor? roll

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 juni 2008
Är det ett specielt märke så finns det ju forum för sådant (brukar ju i regel finnas kör och sälj), annars här på garaget? smile
Senast redigerat av TenZer (22 juni 2008)

Rock'n Roll

Hemmasittare
241 Inlägg
22 juni 2008
Det har blivit värre senaste året typ. Jag annonserade 4 gånger innan jag fick min bil såld sist. Jag tröttnade varje gång jag hade annonsen inlagd och behöll bilen istället. De flesta som ringde frågade bara efter sista priset, de verkade inte vara intresserade av bilen direkt utan bara av att göra en bra affär. Jag ger aldrig ut mitt privata nummer på blocket längre och döljer alltid regplåten. Det ringer så mycket spån på annonserna faktiskt. Jag blir riktigt irriterad när dom frågar saker som redan står i annonsen jag med.

Mail tycker jag är bästa kontakten faktiskt, då kan man solla bort de man tycker verkar oseriösa.

Det är ju så att blocket är den största annonssidan på nätet, då får man alla nötter på köpet. Jag har testat att lägga ut annonser på andra sidor innan blocket t.ex här på garaget, bilannonser.se m.m och det händer inte mycket där måste jag säga. Det man kan göra är väl att testa nån biltidning typ motorbörsen, det har jag aldrig gjort faktiskt.
Senast redigerat av C-Douglas (22 juni 2008)

5 089 Inlägg
22 juni 2008
Är det blockets fel att det finns personer som är oseriösa? Och pruta gör ju typ alla, gillar man det inte höjjer man priset 1000 spänn bara så slutar dom direkt;)

\Lindgren

Skaune
22 juni 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Är det blockets fel att det finns personer som är oseriösa? Och pruta gör ju typ alla, gillar man det inte höjjer man priset 1000 spänn bara så slutar dom direkt;)

Nej de är inte blockets fel, men hade du läst inlägget så hade du sett att ingen skyler på blocket, utan mer på de som ringer/mailar på blockets annonser! läs annonsen/läs inlägget! wink

Hemmasittare
241 Inlägg
22 juni 2008
FLindgren skrev:

Nää de har väl ingen sagt heller? smile

Maizer
22 juni 2008
Trådstartare
Annars borde ju din bror år 2008 kunna skaffa sig en egen mailaddress så folk kan maila!
"Lånad mail" vilket bullshit...

Diktator
968 Inlägg
22 juni 2008
Maizer skrev:
Annars borde ju din bror år 2008 kunna skaffa sig en egen mailaddress så folk kan maila!

hha, fan sant, tar väl 5 minuter skaffa en fungerande hotmail tongue även om den bara ska användas en gång..

säljer ni något får ni väl ta det att det finns riktiga pulver där ute, sen vad man säljer handlar det väl också

"skoda felicia 60 000 mil" låter ju inte som något man nappar på, "skoda felica väl inkörd" funkar ju exempelvis bättre... sen är det väl mer erat fel om dom inte pallar läsa eran annons, för mycket fakta pallar man ju inte läsa som normalsvensson, och sen kanske man vill snacka lite mer för att få en bild över allt som är svårt i text format

Skaune
22 juni 2008
Trådstartare
Maizer skrev:

Brossan har ingen dator, inget internet, behöver således ingen mail mer än den gången han ska annonsera, varför kan han inte låna min? Ärligt talat jag tycker ditt resonemang är "Bullshit" om nått!

Skaune
22 juni 2008
Trådstartare
Brandis skrev:
Maizer skrev:

hha, fan sant, tar väl 5 minuter skaffa en fungerande hotmail tongue även om den bara ska användas en gång..

säljer ni något får ni väl ta det att det finns riktiga pulver där ute, sen vad man säljer handlar det väl också

"skoda felicia 60 000 mil" låter ju inte som något man nappar på, "skoda felica väl inkörd" funkar ju exempelvis bättre... sen är det väl mer erat fel om dom inte pallar läsa eran annons, för mycket fakta pallar man ju inte läsa som normalsvensson, och sen kanske man vill snacka lite mer för att få en bild över allt som är svårt i text format

nähä, så bara för att folk är så ointresserade av det dom vill lägga ett bud på/köpa så att dom inte orkar läsa annonsen är det vårat fel? haha shit ni e ju helt otroliga.... p.s vem fasen sa nått om en skoda felicia? har aldrig nämnt nått om att det var svår sålt, mer om de knepiga mailen/samtalen man får på annonserna... shit alltså...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 juni 2008
Vill du ha någonting sålt så får du nog ta det som det är. Någre genvägar finns tyvär inte såvida du inte känner en potent köpare.

Kan själv säga av egen erfarenhet att de som skriver t.ex. lånad mail skiter man totalt i. Antingen skippar man anonsen eller så mailar man trotts det. Jag tycker att mail är det bästa sättet vid första kontakt, du får (förhoppningsvis och oftast) den infon du frågar om och du kan därav både som köpare och säljare lätt solla bort oseriösa svar utan att börja jiddra om sista pris kompis per telefon, snabbt, smidigt och smärtfritt smile
Senast redigerat av TenZer (22 juni 2008)

Rock'n Roll

Avstängd
962 Inlägg
22 juni 2008
Axor skrev:
Maizer skrev:

Brossan har ingen dator, inget internet, behöver således ingen mail mer än den gången han ska annonsera, varför kan han inte låna min? Ärligt talat jag tycker ditt resonemang är "Bullshit" om nått!

Är din bror amish?

12 086 Inlägg
22 juni 2008
Det har väl inte så mkt med blocket o göra, jobbiga "köpare" finns de väl överallt där de finns annonser.

FreddeK
22 juni 2008
Trådstartare
Håller med dig...inte fan börjar jag ett samtal med att pruta om jag är intresserad av en vara...
Senast redigerat av Freddeponken (22 juni 2008)

Skaune
22 juni 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Axor skrev:
Maizer skrev:

Är din bror amish?

Hehe nej han e inte amish, men tro det eller ej, att ha en dator med internet är inte obligatoriskt i sverige...

Aktad Medlem
301 Inlägg
22 juni 2008
Jag håller med, vi sålde en bil med defekt växellåda. Priset var mycket billigt pga detta, däremot stod det att bilen inte säljs under annonspriset. "Fast pris, vill du ej betala utsatt pris behöver du ej ringa."

Allt stod i annonsen. ÄNDÅ ringer folk och skulle bjuda 30-50% mindre än annonspriset, Hälften ställde dessutom frågan: "Eyy,  det är väl inget fel på bilen va??"  7-8 samtal av den karaktären tills den förste riktigt intresserade ringde.

162 Inlägg
22 juni 2008
Kör på tradera ist smile Simpelt o bra

373 Inlägg
22 juni 2008
ja instämmer med föregående, tradera är bra där slipper du folk som tror de skall pruta!

Sök