Bensinpumpfråga, volvo 945 turbo -97. Sitter det en pump under bilen eller är det bara en i tanken?

Robert_Jonsson
22 juni 2008 · 57 Inlägg

tja har en volvo 945 turbo 97a som inte startar tror att det är soppapumpen som gått sönder för det är helt tyst när man vrider på nyckeln sad men min fråga är sitter det en pumpunder bilen lr är det bara en i tanken? hjälp !!?

Kivik
22 juni 2008 · 264 Inlägg

har du kollat reläet?smile

Volvo v70n (2002)
Robert_Jonsson
22 juni 2008 · 57 Inlägg

har bytt reläet och kollat säkringen så jag antar att det är pumpen

cosworth511 Power By Cosworth
22 juni 2008 · 62 Inlägg

Du har bara en pump.Ta lös slangen vid spridar bryggan å kolla om den pumpar soppa ? annars kan du ta ut pumpen å direkt koppla ström på den så ser du om den funkar.

volvov
22 juni 2008 · 127 Inlägg

du har en pump i tanken och en under bilen.. om du inte hör någonting så är det pumpen under bilen som har sagt godnatt,, är reläet nytt??  har en 745 som pumpen strejakde på och då hade jag ett grönt relä till pumpen, sen bytte jag till ett vit och då gick pumpen igen..  brukar vara ovanligt att en pump bara get upp helt tvärt...

Volvo 240 DL "T5" (1975)
Volvo 960 "T5" (1992)
Robert_Jonsson
23 juni 2008 · 57 Inlägg

okej tack för tipsen blir att ivestera i ny pump på onsdag när d blir lön tongue

akerstrom_
23 juni 2008 · 30 Inlägg

Du kan pröva att lägga dig under bilen och slå några slag med näven i tanken samtidigt som en annan kör på starten åt dig. Ifall det nu är pumpen i tanken som är kass brukar man kunna lura liv i den, iaf en kort stund.
En kvick o enkel felsökning

Robert_Jonsson
23 juni 2008 · 57 Inlägg

ja har prövat det, hjälpte inte tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang