2740
Sök

min bil stannar ibland

60 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#1
hej jag har en volvo 940 ltt, o när den har kommit upp i rätt tempratur så bara dör den ibland o sen går de inte starta den direkt man måste vänta ett tag. ibland rycker den till o så tänds elektornsystems lampan, (tror den heter så) ja har bytt lmm, bränsle pump, bränsle pumps relä. jag har provat att gjort en felsökning på volvo men de kom inte upp några fel koder.

jag undrar om någon vet va de kan vara för fel? för börjar bli trött på de här. 


mvh Robin
Senast redigerat av bernta (19 juni 2008)

3 722 Inlägg
19 juni 2008
#2
Åk in med den till Volvo! Så hittar dom felet!.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
19 juni 2008
#3
inte kollat några tändelar? kolla fördelarlocket. bilar kan få för sig att stanna när dom blir varma för att det är sprickor i locket som växer i värmen

2slow

60 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#4
azid skrev:
inte kollat några tändelar? kolla fördelarlocket. bilar kan få för sig att stanna när dom blir varma för att det är sprickor i locket som växer i värmen

okej ja får ta o kolla på de:)
Senast redigerat av bernta (19 juni 2008)

385 Inlägg
19 juni 2008
#5
Dä lättaste ä att felsöka själv, du har en LITEN svart "låda" mä en test pinne på oftast någonstans runt vänstra stötdämpar tornet, du kan hitta alla "koder" här på forumet om du söker . /stoffe


född blåvit
624 Inlägg
19 juni 2008
#6
stopp i tankluftröret? eller var det mera på förgasarbilar, vetefan men hade det på en 340 iaf :o

1 196 Inlägg
19 juni 2008
#7
har samma problmen, om det inte har fixat sig nu hehe

60 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#8
finns de någon annan som har några mer förslag?smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 juni 2008
#9
Jag är nästan helt hundris på att de är ditt fördelar lock eller impulsgivaren...bilen startar så fort den blir kall igen ?  Ut å  kör tills den dör....ryck bort tändkabeln mellan tändspolen å fördelarlocket å kolla om du har gnista där...har du de så koppla på tändkablen å kolla ifall du har gnista efter fördelaren...har du ingen gnista där så ligger felet i rotorn/fördelarlocket... Har du inge gnista någonstans...byt impulsgivaren..


89 Inlägg
23 juni 2008
#10
har du sportluftfilter på den? om du har de, har du nollat den efter att du har monterat de? om du inte har de så får den kanske inte rätt lamda värde. (14,7kg luft till 1kg bränsle) och då kan den bränna stiften om den får för mkt luft vill säga. så ja tycker du ska köra med den tills den blir varm och dör och sen kolla stiften. om dom har vita isolatorer med eventuella små bruna fläckar så e dom överhettade (för mkt luft) testa byta ut dom och montera orginal lufburk och prova den igen. lycka till:)


220 Inlägg
24 juni 2008
#11
tror på fördelarlocket jag med


Sök