4945
Sök

Fråga ang. inkoppling av kondensator (bilstereo).

1 779 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#1
Tjenare.
han inte leta i forumt för har lite brottom med mitt bagage.
men men till saken nu.
Ska koppla in kondensatorn i bilen nu. och ja undrar bara om kabeln från batteriet ska in på plus eller minus på kondensatorn??
jag vet detta är säkert en jätte dum fråga men måste ju veta.

mvh tobbe

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

21 761 Inlägg
24 juni 2008
#2
Alltid på plus, det är ju en pluskabel som kommer från batteriet.

Kondensatorns minusanslutning kopplas ner till karossen.

1 779 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#3
men kondensatorn ska ju hjälpa slutsteget ju?? :S
så de måste väl vara att kondensatorns minus ska till slutsteget eller??

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Skogsfan
649 Inlägg
24 juni 2008
#4
Nej, du skall koppla batteriets plus på kondensatornsplus och sedan ska du även koppla stegets plus till kondensatorns plus. Så både steget och batteriet kommer sitta på samma plint. Sen jordar du kondningen någonstans från dess minus.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

1 779 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#5
okej. tack tack. då hopas jag på att jag hinner helt klart med mitt lilla bygge/om möblering tills imon eftermiddag big_smile hehe..

tråden kan låsas.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum


Sök