Storlekarna som Phaetoon angett ifrån -RL stämmer.
Det jag tycker du skall göra är att kila iväg till tex. BRL och köpa adaptern till dörrarna, kostar runt 250kr har jag för mig, sedan kollar du vilka högtalare utav de som är intressanta passar bra i adaptern, tänk på att lufthålen i korgen måste vara fria som det bara är möjligt. Sedan tycker jag nog nästan att du skulle kunna montera trius (n-core) under orginalgallret i brädan och köra de som mellanregister/diskanter. Killarna på N-core hjälper säkert till med att fixa ett delningsfilter. Du kanske tom kan köpa midbasarna där också, men se då till att skicka upp din adapter till dom så du inte torskar på det sen.
Sedan tillverkar du bara en liten platta för triusen som du exempelvis smältlimmar på plats under orginalgallret på brädan, se till att du får det så tätt som möjligt så det inte är massa läckande springor mellan undersidan och översidan av monteringsplattan för triusen.
EXEMPEL
Trius (mellanregister/diskant): 1000kr N-core
Tec SPL (Midbas): 1 375,00 kr N-Core
Passivt filter av n-core ??? (2000kr kanske? JONAS H???)
DLS MW10" (bas) 1199kr Ullareddigital
DLS RA40 (4-kanals steg) 4250kr Nardik
Mycket kompetent system. Ska bli kul å se om du lyckas låta bli att köpa ett komplett system av Jonas om du nu kontaktar honom angående framsystemet

Men jag tror faktiskt att det skulle bli det bästa då jag vet hur "skit" det är att bygga i x40. Hör av dig sen när du skall montera i dörrarna, finns mycket som behöver göras för att det skall funka någorlunda...
Mvh Andreas