6767
Sök

Krockat! Kommer man se skillnad på lack?

1 174 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Hejsan!

Det är så att jag har blivit påkörd för ett tag sedan! bilen är nu på skadeverkstad och ska lackad osv. (opeln) för några dagar sedan satt jag å pratade med några polare om att det kommer bli lack skillnad från där skadan var å "orginal" lacken!

Stämmer detta?

lacken är i fint skick bilen är en 05a!

Vad kan jag kräva av försäkringsbolag och skadeverkstaden?

jag vill absolut inte ha några skillnader på lack i så fall kan ja lika gärna sälja bilen när jag får tebax den om jag inte exempel kan kräva av lackverkstaden fixa detta.

Hur ska jag gå tillväga?

Bjude ¨på stavfel!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 juni 2008
Om lacken är " Bra " skött innan så kommer det inte vara så mycket märkbart. Men är den inte det så ja tyvör hmm

C H E V R O L E T <3

Avstängd
962 Inlägg
26 juni 2008
Den kan ju vara solblekt även om den är pedantskött? Isåfall blir det säkert lite nyansskillnad.

2 911 Inlägg
26 juni 2008
En lackkunnig ser skillnaden på 2 röda sekunder, en vanlig svensson, mja, om man anstränger sig.
Sen beror väldigt mycket på hur noga lackfirman är med jobbet också, endel nyanstestar, andra kör bara färgkoden rakt av.

247 Inlägg
26 juni 2008
Metallic är ju mer "resistent" vad jag har märkt mot blekning, sen om du ser att det är nyans skillnad så är det bara att reklamera jobbet, så gjorde min far 2 ggr tills det blev bra.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

1 397 Inlägg
26 juni 2008
jag råkade ut för samma sak... blev påkörd lite lätt bakifrån, blev typ inget men fick igenom att den skulle lackas om (hade en annan skada som jag själv gjort, ville bli av med de märket smile) Det blev hur bra som helst.. så de e inget att vara orolig för.

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 juni 2008
är himla stor skillnad mellan hur lackfirmorna jobbar...största firman idenna stan gör bara skitjobb...dom bryr sig inte om vad kunderna säger..försäkringsbolagen skickar bilarna dit i alla fall....skit i lacken å röda bilar kommer tillbaka å är oranga...

1 062 Inlägg
26 juni 2008
Detta är rena lotteriet. Hänger helt på lackerarens intresse för resultat, erfarenhet, och skicklighet. Vissa kan få otroliga lackskillnader trots 30 år i yrket medans andra kan få det exakt fast de bara i princip kastat ett öga på bilen.....
De stora verkstäderna är ju oftast likgiltiga till resultatet, så är du väldigt noga, lyssna runt efter mindre lackfirmor med bra rykte.
Min erfarenhet är att tex många lastbilslackerare är riktigt bra....

"You Go, we go!"

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 juni 2008
TLO skrev:
Detta är rena lotteriet. Hänger helt på lackerarens intresse för resultat, erfarenhet, och skicklighet. Vissa kan få otroliga lackskillnader trots 30 år i yrket medans andra kan få det exakt fast de bara i princip kastat ett öga på bilen.....
De stora verkstäderna är ju oftast likgiltiga till resultatet, så är du väldigt noga, lyssna runt efter mindre lackfirmor med bra rykte.
Min erfarenhet är att tex många lastbilslackerare är riktigt bra....

säger samma sak här ...en snubbe i stan som har Busslackeringsfirma som även börjat med bilar nu...Jävlar vilken lack han lägger...

Sök