Sportluftfilter på en Passat 1.8t Årsmod 2000

bojboj
29 januari 2008 ·

Tänkte höra med er vad man bör tänka på när man smaskar på ett sportluftfrilter på en bil med lmm.
Jag har ett K&N filter som satt på min polo som inte hade någon lmm så det funkade fint.

Vad ska jag göra för att inte sabba min lmm?
Mitt filter är inoljat ska jag rengöra det och räcker det med en rengöring?
Någon här som vet vad en lmm kostar mellan tumme o pekfinger?
Har det någon betydelse hur stort filtret är?
Kom gärna med många tips o förslag.

Tack...

bojboj
29 januari 2008 ·

Ingen här på garaget som har satt på ett sportluftfilter på sina bilar med lmm?

Tigerofsweden
30 januari 2008 · 1 231 Inlägg

det är nog väldigt många som har sportluftfilter på sina bilar som har LMM , jag är själv en av dom ...
det där med att sabba LMM osv tycker jag bara verkar vara möe snack , visst kanske det har pajjat på några st men det är nog ENORMT många mer det INTE har gått sönder någonting på
alla jag känner som har bilar både sportigare o vanliga kör med sportfilter och det har aldrig vart några problem....så det är bara köra på.... oroa dig inte så mkt smile

GOLF_TDI_
30 januari 2008 · 141 Inlägg

en lmm kostar ca 1300 du byter med din gamla har gjort det på golfen och det funkar hur fint som helst med sportfilter

Claeson
Lanjin
30 januari 2008 · 757 Inlägg

kört 2 år med öppet filter på min passat från 98 utan att pajja lmm.
kör med k&n
vissa klarar sig andra inte.

David_FT
26 juni 2008 · 183 Inlägg

bojboj skrev:
Ingen här på garaget som har satt på ett sportluftfilter på sina bilar med lmm?

Har man bara rätt mängd olja(ganska tunt) på filtret så är det lugnt.

Majzzen
26 juni 2008 · 177 Inlägg

polaren hade öppet på sin passat 1.8t, då gick lmm... Kanske är lite olika men, då gick de inte iaf..

Sic79 Powered by V8
26 juni 2008 · 14 Inlägg

Hade ett sportluftfilter på min Passat 1.8t -00:a, körde ungefär ett år innan lmm:en pajjade. Så jag får nog hålla med om det som stod tidigare i tråden, vissa håller dem på andra inte helt enkelt.. Kostade ungefär 1500kr att byta in min trasiga mot en hel..

Chevrolet Camaro IROC-Z "IROC-Z" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang