4158
Sök

hur kan jag koppla in 2 steg?

346 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
#1
hejsan, tänkte koppla in 2 steg till i bilen... kan någon vara snäll o förklara eller ännu bättre via ett diagram på hur man kopplar ihop 2 steg tillsammans...både ljudet och strömmen...

1 688 Inlägg
27 juni 2008
#2
Båda stegen måste vara dockningsbara om du skall koppla ihop dom.
Hur du gör finner du enklast i din manual.
Köp ett strömblock så får du mera uttag för att koppla in ström.
Du får dra dubbla signal-kablar eller använda en y-splitt för att ge båda signal.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

346 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
#3
Losgard skrev:
Båda stegen måste vara dockningsbara om du skall koppla ihop dom.
Hur du gör finner du enklast i din manual.
Köp ett strömblock så får du mera uttag för att koppla in ström.
Du får dra dubbla signal-kablar eller använda en y-splitt för att ge båda signal.

:S hur vet jag ifall de är vara dockningsbara?
Senast redigerat av nabil_akhlaque (27 juni 2008)

8 156 Inlägg
27 juni 2008
#4
Först och främst. Hur vill du koppla stegen?
Vill du ha ett steg för framsystemet och ett för subbas baktill?
Eller två bryggade slutsteg, dvs koppla ihop två stycken för att dom ska samarbeta?

I vilket fall så finns det en bra tråd här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=35938

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

346 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
#5
kan jag koppla såhär, för att tillföra den andra steget med ström?

steg1 (-) ---------- steg2 (-)
steg1 (+) ---------- steg2 (+)
huvudenhet ------- Y-lågnivå ----- steg1 + steg2


Sök