4034
Sök

2 kanals 4 kanals 5 kanals 6 kanals :O ??

65 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
#1
Tja tja smile jag är lite dum i huvudet kanske (A) men frågar man inte får man aldrig ngr svar o tänkte ni här på garaget är ju oftast expeter på de ni skriver om smile

Jag ska fixa billjud snart när jag fått sålt min fyrhjuling smile , men vad menas med 2 kanals ? eller 4 kanals ? eller 6 kanals ? Och man behöver ju ett slutsteg oxå smile men de ska bara driva basen eller hur ? Och så går stereon till högtalarna o fixar "power" dit utan ngr problem bara man har rätta stereon eller hur ? smile

För har orginal högtalare o ngn sorts av dom lite nyare stereon o de låter för jäv***t rent ut sagt ^^ hoppas ngn duktig el-pojke/flicka kan hjälpa smile roll hihihi smile

Hare bra allesamans smile <3

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 juni 2008
#2
Med 2 kanals slutsteg menas att det är kapabelt till att dra 2 högtalare. 4 kanaler=4 högt. osv.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

307 Inlägg
27 juni 2008
#3
Dock så går de (oftast?) att brygga kanalerna så att du kan driva två högtalare på ett 4 kanals slutsteg osv.

315 Inlägg
27 juni 2008
#5
har också en fråga i samma kategori. Ska koppla in 2st  6,9 sen 2 orginalghögtalare som sitter i hathyllan. Det går vell med ett 2 kanals slutsteg så kan man koppla ihop 2 stycken på samma?

Allt eller inget!!!

1 727 Inlägg
27 juni 2008
#6
jokke_b skrev:
har också en fråga i samma kategori. Ska koppla in 2st  6,9 sen 2 orginalghögtalare som sitter i hathyllan. Det går vell med ett 2 kanals slutsteg så kan man koppla ihop 2 stycken på samma?

Det beror på vad du har för slutsteg.

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK


Sök