2506
Sök

Krockade inatt!

underordnad allfixare
696 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
Gled rakt in i dragkroken på en t5a funderar på om försäkringsbolaget löser in den eller om dom lagar den det som blev på min var kofångaren samt front plåten, lillakylaren, dimmljus och att frontplåten åkte mot kamremmen så den blev lite gnagd så att vajrarna började synas vad tror ni löser in eller lagar? en Audi 90 20v quattro -89?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

1 453 Inlägg
1 april 2006
Tråkigt sånt här=(
Var hände det, på parkering eller under färd på vägen? Pajade oljekylaren? Har du helförsäkring? Annars täcker det inga skador...

Mvh

underordnad allfixare
696 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
det var under färd.. nej det var den mindre vatten kylaren högfartskylaren tror jag den heter?  japp helförsäkring

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
1 april 2006
det ska nog försäkringen ta då utan problem.. min bil är krockad en gång i tiden.. gick på 37.000 att laga men det betalade dom.. fast en självrisk på 5.000 iofs

SSS -12
3 217 Inlägg
1 april 2006
Om inget annat så ta emot skrotningspremien och värdet av bilen för att sedan plocka delar på skroten!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

underordnad allfixare
696 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
iofs så är ja sugen på en nyare bil så det är inte hela världen om dom löser in den

676 Inlägg
1 april 2006
hade du sommar eller vinter däck på? för man får ju inte köra på sommardäck om de e vinterväglag ute nu. hade du sommardäck och de va halt ute så får du kanske inget. men, hur ska dom kunna bevisa att du hade sommardäck?

underordnad allfixare
696 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
vinterdäck

Ölbryggare
339 Inlägg
2 april 2006
Foffis skrev:
hade du sommar eller vinter däck på? för man får ju inte köra på sommardäck om de e vinterväglag ute nu. hade du sommardäck och de va halt ute så får du kanske inget. men, hur ska dom kunna bevisa att du hade sommardäck?

Den 1 April och framåt så är det just det man får...

186 Inlägg
2 april 2006
man får ha vinterdäck 1 oktober-30 april eller vid vinterväglag. man måste ha vinterdäck 1 december - 31 mars (tvungen att komplettera)

764 Inlägg
2 april 2006
Hur kör ni egentligen... wink

TeQuilla

Ölbryggare
339 Inlägg
2 april 2006
Isacsson_ skrev:
man får ha vinterdäck 1 oktober-30 april eller vid vinterväglag. man måste ha vinterdäck 1 december - 31 mars (tvungen att komplettera)

Kanonbra komplettering smile
En ynka detalj för intresserade är att du så klart inte måste ha vinterdäck om det inte råder vinterväglag.

Men nu är nog det mesta med wink

95 Inlägg
2 april 2006
Isacsson_ skrev:

Du måste fortfarande ha vinterdäck om det är vinterväglag ute....å det räcker att det är kallare än +2 grader ute för att det ska räknas som vinterväglag. Men nu ska jag ut å kränga på mina sommardäck....

Ölbryggare
339 Inlägg
2 april 2006
JonHultgren skrev:
Isacsson_ skrev:

Du måste fortfarande ha vinterdäck om det är vinterväglag ute....å det räcker att det är kallare än +2 grader ute för att det ska räknas som vinterväglag. Men nu ska jag ut å kränga på mina sommardäck....

Men för dom som INTE KAN nåt om det här så läs själva på: http://www.vv.se/templates/page3____7959.aspx

(blir så trött på allt *pip*)

186 Inlägg
2 april 2006
JonHultgren skrev:
Isacsson_ skrev:

fel..
i körskoleboken står det klart och tydligt att man endast måste under den tid som anges. övrig tid då vinterväglag råder så får man ha vinterdäck, men måste inte.

21 761 Inlägg
2 april 2006
Pepe skrev:
http://www.vv.se/templates/page3____7959.aspx

En bra sida, man borde läsa allt på den sidan. Där förklaras även vad som bedöms som vinterväglag och vilka undantag det finns från vinterdäckslagen.

460 Inlägg
3 april 2006
LasseMan skrev:
Gled rakt in i dragkroken på en t5a funderar på om försäkringsbolaget löser in den eller om dom lagar den det som blev på min var kofångaren samt front plåten, lillakylaren, dimmljus och att frontplåten åkte mot kamremmen så den blev lite gnagd så att vajrarna började synas vad tror ni löser in eller lagar? en Audi 90 20v quattro -89?

Troligtvis kommer bilen bli inlöst.
Närkontakt med kamrem och motor kan medföra följdfel på motorn och då löser bolaget in bilen för att vara på den säkra sidan.

varierar naturligtvis mellan bolag och län:

A.E
bilverkstadsägare i 25år

Sök