4015
Sök

Varvräknar problem

2 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#1
Tjenare alla glada på garaget. Nu är det så att jag har köpt mig en varvräknare till min bubbla -72a. Koppla in allt som man ska (Röd till +, svart till -, och grön till - på tändsoplen, och instrument och tändningslås till + det med), men mättaren vissar helt fel värden, när man står stila och gasar lite så säger den att motorn varvar 9000rpm, lite väll mycket för en 1300cc motor va:cool: Samma när man är ute och kör, kör man i 60km/h så varvar motorn 6000rpm.
Så frågan är om jag ändå har kopplat fel?
MVH bubbla raggern

2 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#2
japp har stält den på 4cyl, kunde välja mellan 4,6 och 8cyl. kan det inte bli någon vajsing att man sätter + och instrumentbelysning och tändnings låse på samma plint? har kopplat i en sockerbit, så satt dom tre på samma och sedan drog jag en kabel till batteriet?
Senast redigerat av kryKKan_k (28 juni 2008)


Sök