5197
Sök

w116 Merca

S-klass =)
295 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#1
Ja nu har ja tänkte styla den lite.. Men Vad kan man göra mer än de ja gjort för att den ska bli stillren? Den har fått ny lack.. röda bakljus.. Glödning i blinkers fram, dimmljus... å ska monteras i alla röda ljus bak.. sänkt å nå 19" hjul tongue Ska in på toning nu i veckan, Ljus toning runt om... Å bakrute å framrute dekal skall monteras... Vad mer kan man göra på en sån?
alla tips är välkomna.. smile

Edit: Inrednings tips även dom välkomna... har fått tag i kromade/rostfria instegs lister.. så dom ska monteras.. även annan överdrags klädsel till säterna... Försöker hitta en mindre ratt men de var ju ungefär lika lätt som att hitta 2 fräscha dörrar =/

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88371/385375_t3dd25.jpg
Tips? långt ifrån klart smile
Senast redigerat av MB350se (28 juni 2008)


Körv
3 535 Inlägg
28 juni 2008
#2
Fin bil men slö motor i din tongue Fast evighetsmaskin å andra sidan..

Tycker du kan tona den och bygga liiite billjud i den smile Sen är den ultimat! Snygg kaross, skottsäker motor och bäst av allt.. TYSK! smile

(Farsan har en 250D -93 W124) smile

Truckdriving Man

S-klass =)
295 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#3
decib3L skrev:
Fin bil men slö motor i din tongue Fast evighetsmaskin å andra sidan..

Tycker du kan tona den och bygga liiite billjud i den smile Sen är den ultimat! Snygg kaross, skottsäker motor och bäst av allt.. TYSK! smile

(Farsan har en 250D -93 W124) smile

ajo motorn e ju inte de bästa i den smile men Nästa sommar åker de i en cheva 350 i den mest troligt.. för att dom e lätta å skrämma upp till 300+.. tongue Eller en mb 250 turbo diesel.. Har inte bestämt mig om ja ska ha ekonomi eller prestanda än... Men tonas ska den i veckas.. halv ljus runt om... Å luftfjädring skall monteras i den till vintern even nästa sommar... Mitt va de är blir de hydral tom.. inte säker ännu smile
Men pengar ska läggas ner på den iaf.. de e säkert smile


Körv
3 535 Inlägg
28 juni 2008
#4
kompromissa och häv i en cossiemotor smile

Truckdriving Man

S-klass =)
295 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#5
decib3L skrev:
kompromissa och häv i en cossiemotor smile

Nä vet du va tongue där går gränsen tongue Men visst såg den nice ut annars? bara toning som fattas.. Å så har man hittat en fin bakrute dekal "Gas, Grass or Ass, no one rides for free"


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 juni 2008
#6
MB350se skrev:
decib3L skrev:
kompromissa och häv i en cossiemotor smile

Nä vet du va tongue där går gränsen tongue Men visst såg den nice ut annars? bara toning som fattas.. Å så har man hittat en fin bakrute dekal "Gas, Grass or Ass, no one rides for free"

Och där försvann stilrenheten...

Mvh
Mikke som är allergisk mot dekaler wink

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juni 2008
#7
Häv ner en 5.9 liters Cummins diesel och skräm livet ur polisen. big_smile

Nej men snygg bil, älskar den modellen. Kanske få tag i en TDI motor nyare modell och vålda ner?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

S-klass =)
295 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#8
J-P-R skrev:
MB350se skrev:
decib3L skrev:
kompromissa och häv i en cossiemotor smile

Nä vet du va tongue där går gränsen tongue Men visst såg den nice ut annars? bara toning som fattas.. Å så har man hittat en fin bakrute dekal "Gas, Grass or Ass, no one rides for free"

Och där försvann stilrenheten...

Mvh
Mikke som är allergisk mot dekaler wink

Dekaler is the shit smile Något ska man ju kunna provosera med när man ska ha en stilren bil tongue

Siarnaq: Polisen är nog griniga när man kör utan skattemärke, Dock blir de nog cheva 350 pga att dom e lätta å skrämma upp till 300+ å ruggit billiga å repa smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juni 2008
#9
MB350se skrev:
Dekaler is the shit smile Något ska man ju kunna provosera med när man ska ha en stilren bil tongue

Siarnaq: Polisen är nog griniga när man kör utan skattemärke, Dock blir de nog cheva 350 pga att dom e lätta å skrämma upp till 300+ å ruggit billiga å repa smile

Jo, det vet jag, har levt mitt liv med V8'a motorer, vet dom nästan in och ut. :p

Dock så kan det bli problem att få igenom besiktningen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

S-klass =)
295 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#10
Siarnaq skrev:
MB350se skrev:
Dekaler is the shit smile Något ska man ju kunna provosera med när man ska ha en stilren bil tongue

Siarnaq: Polisen är nog griniga när man kör utan skattemärke, Dock blir de nog cheva 350 pga att dom e lätta å skrämma upp till 300+ å ruggit billiga å repa smile

Jo, det vet jag, har levt mitt liv med V8'a motorer, vet dom nästan in och ut. :p

Dock så kan det bli problem att få igenom besiktningen.

Vars skulle de va problem? Man tar ju med en butterkaka åt dom tongue nä skämt osido... Är ju v8 i dom orginal.. så vad sku de bli för problem om man hade en cheva åtta i den?


8 156 Inlägg
29 juni 2008
#11
J-P-R skrev:
MB350se skrev:
decib3L skrev:
kompromissa och häv i en cossiemotor smile

Nä vet du va tongue där går gränsen tongue Men visst såg den nice ut annars? bara toning som fattas.. Å så har man hittat en fin bakrute dekal "Gas, Grass or Ass, no one rides for free"

Och där försvann stilrenheten...

Mvh
Mikke som är allergisk mot dekaler wink

Men det är ju en äldre Merca? Lite Volvo 240 över just den modellen anser jag. Man får sätta dekaler på dom bilarna wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

S-klass =)
295 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
#12
Phaetoon skrev:
J-P-R skrev:
MB350se skrev:

Nä vet du va tongue där går gränsen tongue Men visst såg den nice ut annars? bara toning som fattas.. Å så har man hittat en fin bakrute dekal "Gas, Grass or Ass, no one rides for free"

Och där försvann stilrenheten...

Mvh
Mikke som är allergisk mot dekaler wink

Men det är ju en äldre Merca? Lite Volvo 240 över just den modellen anser jag. Man får sätta dekaler på dom bilarna wink

Nu blev ja ledsen.. Jämföra en w116 me volvo 240...  djupt besviken, gråter en skvätt... finns väl max 20x 116 här på garaget.. å hur många 240 finns de tongue w116 e ju ändå halft sällsynt model tongue


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juni 2008
#13
MB350se skrev:
Vars skulle de va problem? Man tar ju med en butterkaka åt dom tongue nä skämt osido... Är ju v8 i dom orginal.. så vad sku de bli för problem om man hade en cheva åtta i den?

Hur stor den är antar jag.

Finns en liten storleksskillnad och sen måste man ju ha intyg för hur mycket effekt den har, så det inte överskrider max effekten man får ha i den.

Ursäkta om jag sluddrar eller skriver konstigt, är trött något så in i norden.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

S-klass =)
295 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
#14
Siarnaq skrev:
MB350se skrev:
Vars skulle de va problem? Man tar ju med en butterkaka åt dom tongue nä skämt osido... Är ju v8 i dom orginal.. så vad sku de bli för problem om man hade en cheva åtta i den?

Hur stor den är antar jag.

Finns en liten storleksskillnad och sen måste man ju ha intyg för hur mycket effekt den har, så det inte överskrider max effekten man får ha i den.

Ursäkta om jag sluddrar eller skriver konstigt, är trött något så in i norden.

ajo de sant.. Intyg e ju inte så svårt å få.. Å orginal 350 å orginal motorn i 350se är väl på cirkus samma effekt om ja minns fel.. sen om man skrämmer upp 350 cheva behöver ju inte dom vet på besiktiningen tongue Sluddrar nog lite själv pga groggarna ikväll tongue



Sök