5224
Sök

Få bort klarlacken på bästa möjliga sätt? ( endast klarlacken)

1 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
#1
Det är så att  jag precis köpt en röd bmw 318, och klarlacken har släppt på den. Jag undrar om det går att ta bort den på något enklare sätt än att köra med högtryck. Jag har provat med högtryck och det funkar men det går riktigt segt. Jag vll inte att färgen ska försvinna på bilen utan bara klarlacken eller skyddslacken va de nu kallas.. Är det någon som vet hur man kn göra för att få bort den?
Tacksam för svar

1 311 Inlägg
27 juni 2008
#2
är den behandlad med nån lackskyddsprodukt eller vill du ha bort 2k klarlacken? är det metalliclack?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Försöker iaf
1 998 Inlägg
27 juni 2008
#3
slipa ner den och lägg på ny klarlack. ska funka

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
27 juni 2008
#4
jao det sissta får du göra.. svårt att få bort klarlack på annat sätt!


född blåvit
624 Inlägg
29 juni 2008
#5
Låter lite skumt att det funkar att blåsa bort klarlacken med högtrycken..kan det inte vara nån försegling bara som släpper?

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
29 juni 2008
#6
En försegling/lackskydd ligger inte som en tunn hinna över bilen.

Troligt klarlacken. Är det metallic eller solid bas? Omlackerad med vattenbaserad bas?

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

12 086 Inlägg
29 juni 2008
#7
Går de att tvätta bort klarlacken har någon gjort ett mkt dåligt förarbete vid lacken smile
Slipa ner och lacka om!

Klarlacka en bil kan du nog få för ett par 3-4 tusen svart om du har tur!

8 156 Inlägg
29 juni 2008
#8
Men är det inte vaxet som släppt då?
Eller flagar klarlacken av?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök