5284
Sök

audi 80 1.8s -88 driftproblem

15 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
bilen går i cirka 3 sekunder när man startar den och så fort man varvar upp den lite så dör den. Ibland så går den ett ganska långt tag på hackig tomgång. Den vart så helt plötsligt när jag skulle starta den någon som kanske vet vad som är fel?

460 Inlägg
4 april 2008
låter soppa pumpen illa i den. dom har haft en sjuka med att matarpumpen i tanken går sönder

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 april 2008
Är det verkligen pump i tanken på den? Pumpen låter troligt, men är det inte bara en pump på monojetarna, i motorrummet?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

15 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Nej jag tror inte det är nån pump i tanken det sitter en under bilen. Jag har kollat nu och det är tryck men det är nog för dåligt . Det är inget tryck alls vid spridarna det liksom bara rinner ut lite soppa .Jag har bytt bensinfördelare och kollat bränsletrycksfördelare  så det är förmodligen pumpen eller filtret.

15 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
fixad

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 juni 2008
Vad var det för fel, så vi kan lära oss nåt nytt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

15 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
en kontakt som går in i insprutet funka inte som den ville så jag kopplade ur den och tog bort den delen som kontakten går in i och så klippte jag till 2 små plåtbitar med jättesmå hål i och satt in dom mellan insprutet och delen som jag tog bort. nu går den som den ska igen:D

Sök