3324
Sök

Deformerad fälg pga hål i vägen...

1 752 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
Som sagt så efter helgens äventyr så har jag nu fått två deformerade fälgar pga hål i vägen. Jag o några kompisar var ute o åkte (70 väg) o rätt som det var så körde jag i några hål i vägen ca 5cm djupa. sen när jag går ut o kollar så är fälgen rätt till knöglad (bild på min sida) o min far säjer att det inte går o fixa...så nu undrar jag är det nån som vet om man kan kräva typ vägverket på ersättning för dom missformade fälgarna?

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
3 april 2006
Kalle_Ponken skrev:
Som sagt så efter helgens äventyr så har jag nu fått två deformerade fälgar pga hål i vägen. Jag o några kompisar var ute o åkte (70 väg) o rätt som det var så körde jag i några hål i vägen ca 5cm djupa. sen när jag går ut o kollar så är fälgen rätt till knöglad (bild på min sida) o min far säjer att det inte går o fixa...så nu undrar jag är det nån som vet om man kan kräva typ vägverket på ersättning för dom missformade fälgarna?

Skriv ett mail till dom å kräv ut ersättning för skada, sveda o värk...

3 134 Inlägg
3 april 2006
Finns något rättsfall där Vägverket fick betala skadorna.

10 287 Inlägg
3 april 2006
www.vv.se

Man måste dokumentera både vägskadan och skadan på fälgarna. Sedan så gäller det att det är vägverket som är väghållare på just det vägavsnittet. Jag kvaddade en fälg för ca 5 år sedan på en vägstump som hade en kommun som väghållare och lyckades faktiskt få ersättning.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 752 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Tack för svaren!smile om det nu skulle vara kommunen som äger vägen ska jaa göra lika dant då eller?

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

HEAVY METAL
765 Inlägg
3 april 2006
Är hålet en dokumenterat skada i vägen eller ett hål i vägen Vägverket känner till - Vilket dom då kan säga när som helst om vilket hål som helst i gatan i princip så är det nästan olönt o börja strida typ..!!  Dock har det ju Hänt att folk har fått Ersättning!!

MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Sök