7099
Sök

Mazda 6 Mps. Enkel eller dubbel turbo?

Mollllgan
29 juni 2008
Trådstartare
Tjenna jag o några kompisar sitter o snackar om bilar.. Diskuterade om mazda 6 mps.. Har den dubbelturbo??? Hittar inget på blocket iaf med en sk dubbelturbo..

Tänkte att då vänder jag mig till mina Biltokiga vänner på Gorg..

Mvh

2 021 Inlägg
29 juni 2008
sitter väll en fyra i den så då lär de va enkelturbo

Mollllgan
29 juni 2008
Trådstartare
Hmm hittade en som tydligen har twin

http://www.blocket.se/vi/7400476.htm?ca=21_s men fattar ej att den har 260 hk sen att en enkel har 260 hk???

Måste vara fel.. eller???
Senast redigerat av _S40_ (29 juni 2008)

SQ
1 343 Inlägg
29 juni 2008
som ja har fattat de så är de lika dan motor i den som den vanliga mazda 6 förutom att denna är turbokonverterad.. så de ska va en enkelturbo va ja hört! men ja blev lite kluven nu angående annonsen! :S

han måste la skrivit fel.. för de står juh inte de på nån annan...
Senast redigerat av Lardi (29 juni 2008)

Ljudnörd!

Avstängd
962 Inlägg
29 juni 2008
Sen när vet bilhandlare någonting om det dom säljer? Jag är nästan 100 på att det är singelturbo.

ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram,

För i helvete varför står det alltid om sån skit som är standard i alla bilar idag??!! Kunde han inte lagt till mugghållare också när han endå var igång... Eller för den delen att den har vindrutetorkare...
Senast redigerat av prodrive (29 juni 2008)

Mollllgan
29 juni 2008
Trådstartare
Lardi skrev:
som ja har fattat de så är de lika dan motor i den som den vanliga mazda 6 förutom att denna är turbokonverterad.. så de ska va en enkelturbo va ja hört! men ja blev lite kluven nu angående annonsen! :S

Mmm tycker med det verkar skummt bara hoppas på att en mekaniker från mazda ska läsa denna tråd=)

Vill ha ett slut på det=) Måste bara veta smile

355 Inlägg
29 juni 2008
Mazda6 MPS och 3 MPS har samma motor och det är en singel turbo.. Punkt:P

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
29 juni 2008
_S40_ skrev:
Lardi skrev:

Mmm tycker med det verkar skummt bara hoppas på att en mekaniker från mazda ska läsa denna tråd=)

Vill ha ett slut på det=) Måste bara veta smile

Jag är Mazda (och Ford) mekaniker och kan säga med 100% säkerhet att det är singelturbo i MPS'erna smile , som vanligt nån snurrig säljare som skriver fel i annonsen bara.

- Time Attack -

1 703 Inlägg
30 juni 2008
Såklart är det enbart en (1) turbo i den.
Skönt att köpa bil av en bilhandlare som inget kan eller bryr sig om sina bilar.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
30 juni 2008
Som alla andra redan klurat ut, 1 stycken turbo.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

406 Inlägg
30 juni 2008
Mazda DISI turbo 1st sådan

:DPlattan i mattan:D

Mollllgan
1 juli 2008
Trådstartare
okej aja får väll maila bilaffären att han har skriovit fel i annonsen.. Inte så kul=) men men tack alla för svaren går nu på då att det är (1) St Turbo i bilen=)

Mvh

89 Inlägg
1 juli 2008
Jag skulle tro att de e en enkel turbo.  sexan vet ja klarar av twinturbo men ja tror inte att en fyra skulle klara de. vart ska den göra av allt flöde?smile

Sök