Tjena! I min nästkommande bil ska nytt ljud införskaffas. Troligen kommer jag skaffa ett Sinus Live SL A-1500 slutsteg som ska driva basen. Ljudkvalité går före dunka-dunka, men lite av varje hade nog vart bäst. Andra förslag är också välkommna, men bas + slutsteg får inte kosta mer än 6000:- ungefär.
men om du är ute efter välljud så ska du definitivt titta på ett annat steg än sinus live, finns steg som låter betydligt bättre. Alpine basen är helt ok.
Jag trodde endast stegen var till för att förse basen med ström.. Men tydligen så spelar det roll vilket slutsteg man använder för att få optimal ljudkvalité? Ni får gärna länka till andra basar och steg, men kom ihåg att det får kosta ca 6k:- Ljudet kommer troligen sitta i en bmw coupe, vilken modell har jag inte bestämt än.
Jag trodde endast stegen var till för att förse basen med ström.. Men tydligen så spelar det roll vilket slutsteg man använder för att få optimal ljudkvalité? Ni får gärna länka till andra basar och steg, men kom ihåg att det får kosta ca 6k:- Ljudet kommer troligen sitta i en bmw coupe, vilken modell har jag inte bestämt än.
Edit: Ni får gärna tipsa om framsystem oxå, eller val av huvudenhet.