3906
Sök

Svagt ljus på 855R...hjälp?

827 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
#1
har ovanligt svagt ljust på min 855R, mest i dioderna o positions lamporna men öven i hel o halv, ser ut som det lyser lite grönt oxå hmm .
kompisarna har samma lyktor men deras lyser mkt starkare o vitare.
har bytt lampor o mätt upp ström, 12.33V från batteri , 11.80V fram till halv ljusen.
nån som vet va det kan va?
finns bilder på min sida.
Senast redigerat av Andree (6 juli 2008)


2 600 Inlägg
6 juli 2008
#2
11,80 tycker jag är lite för lite till halvljuset. du ha inte reducerat halvljus på den va?

gör som jag kör gubba racer=)

219 Inlägg
6 juli 2008
#3
Mät även späningen på batteiet när bilen är igång.Du  ska nog ha runt 13.5V då så att den laddar som den ska

Kostar att ligga på topp

Allt i allo
358 Inlägg
6 juli 2008
#4
jag kan nästan 100% säkert säga att det är ditt ljusrelä, hade in en bil på skolan som var enligt din beskrivning, efter 2dagars felsökning så kom vi fram till att relät hade blivit överhettat och tjuvledde lite ström.. så testa med ett annat relä det är mitt tips.

De é nice !

21 761 Inlägg
6 juli 2008
#5
Andree skrev:
har bytt lampor o mätt upp ström, 12.33V från batteri , 11.80V fram till halv ljusen.

Som AnderL skriver så bör du även mäta spänningen med motorn igång, både laddspänningen och spänningen vid själva lamporna.

Om generatorn laddar som den ska, då borde spänningen på batteripolerna ligga på åtminstone 14-14,4V med motorn på tomgång och endast halvljuset igång.
Senast redigerat av Drönirettab (6 juli 2008)


Sök