Tänker du behålla bilen typ nått år?
Om du tänker fixa till den en del och kanske slänga in lite ljud och sånt, då tycker jag att du bör börja med att se över strömförsörjningen. Ta bort båda batterijordkablarna, dels vid karossen och dels vid motorblocket, och slipa plåtrent vid karossfästpunkten (finns ofta rost och färg kvar) innan du sätter tillbaka kabelskon igen (rengör även kabelskon). Rengör också kabelskon på motorblocksjordkabeln innan den sätts dit.
Generatorns laddkabel kollas upp så att den inte har en massa trasiga trådar och söndertorkat hölje, generatorchassiets kontakt med fästena kollas upp så att det inte är rost och oxid. Om det är mycket smuts där så får inte generatorn bra jordkontakt med kaross/batteriminus och spänningsfall kan uppstå.
Det låter kanske som onödigt arbete med de där sakerna, men det är ju en gammal bil och då brukar det ofta bli en massa konstiga elfel som beror på dålig jordkontakt. Tänker man dessutom slänga in stereo och andra elprylar så får man inte ut så mycket som man har tänkt sig och kanske batteriet inte får rätt laddning heller

.
Det är ingen nackdel att byta ut nämnda kablar till lite grövre storlekar, fast det viktigaste är dock att få bra kontaktytor.