4607
Sök

Koppla in Xbox och PLaystation2 i bilen.

Konstruktör
1 053 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Jag har nu lite sugen på att sätta in en gammal TFT-skärm i bilen.
Till denna hade jag då tänkt att koppla mitt Xbox och mitt playstation2.

Men innan jag börjar beställa massa sladdar m.m så vill jag först kolla lite.


Vad jag behöver hjälp med att klura ut är följande;

Båda konsollerna ska vara inkopplad på samma skärm,
Hur kopplar jag detta smidigast?

Scart - DVI?

Sedan, ljudet.
Hur får jag ut ljudet i högtalarna?


Hoppas någon kan hjälpa mig så jag har något att pilla med nu i sommartiderna ;D


9 108 Inlägg
23 juni 2008
#2
Det är inga problem, åk till närmsta BRL eller liknande så vet dom vad du ska ha. Med adaptrar och allt.


Konstruktör
1 053 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#3
Tur att det inte ska vara några större problem då.

Men ett problem finns det iaf, och det är att jag inte har ngn BRL-butik speciellt nära så jag skulle hellst vilja beställa alla grejerna från någon sida.

Vet du lite mer exakt vad det är jag behöver?


399 Inlägg
23 juni 2008
#4
Ring till en BRL butik då? winktongue


Konstruktör
1 053 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#5
Haha, ja men nu är det väl lite för sent ;D

Jag vill bara få klarhet i hur jag ska få ljudet i högtalarna, förstår inte riktigt den delen.


9 108 Inlägg
23 juni 2008
#6
Genom Aux in på stereon skulle jag tro.


2 665 Inlägg
23 juni 2008
#7
Först måste man fråga, varför ska du ha det i bilen. När man kör bil bör blicken vara på vägen!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Konstruktör
1 053 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#8
Har tyvärr ingen AUX på min stereo, då därför förstår jag inte riktigt hur jag sla göra.

Rockard-v; Sant så sant, men skärmen kommer sitta så bara de som sitter i baksätet kan se den.
Roligt för de som sitter bak ifall man åker långt smile


Konstruktör
1 053 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#9
Hade ju helt glömt bort denna tråden.
Har gått o grubblat på detta ett tag till nu, och kom o tänka på FM-sändare igår.
Och det ser jag ju nu att Ovanstående redan har skrivit.

Så jag antar att det får bli att införskaffa en sådan.
Jag förstår att ljudet inte kommer bli det bästa.
Men det kommer ju bli ljud iaf.


Men jag har fortfarande inte riktigt kommit på hur jag ska kunna koppla in de båda konsollerna till skärmen.

Finns ju kablar som är VGA till DVI, men det är inte så många skärmar som stödjer det.
Så det verkar ju inte så troligt att min skulle göra det.

Så jag funderar på att köpa en video-switch typ, som gör om VGA till DVI.
Detta borde ju fungera.

Men är det någon som har ett tips på en video-switch med två VGA ingångar och en DVI utgång, så man kan switcha mellan dem?
Skulle ju vara skitbra ifall det nu finns en sådan.

Hoppas någon har ett bra svar på detta.


Konstruktör
1 053 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
#10
Näe nu tycker jag faktiskt att någon får ta och svara.

Jag är ju inte ensam direkt om att använda en datorskärm till en konsoll.
Så hjälp mig nu hur jag ska göra.



Sök