4262
Sök

vilken processor är bäst??

Livsnjutare
403 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Processortyp
    AMD Turion™ 64 X2 Mobile-teknik TL-60
• , Nivå 2-cache 512 KB +512 KB, Upp till 1 600 MHz systembuss som körs i AC/DC-läge 35 Watt

eller

AMD Athlon™ 64 X2 TK57 Mobile Technology
• , 512 KB cacheminne (L2), Upp till 1 600 MHz systembuss som körs i AC/DC-läge 35 Watt

vilken är bäst?? obs, inga gissningar

det är Laptop vi pratar om
Senast redigerat av -S40- (7 juli 2008)

Gta Iv 31april

Avstängd
962 Inlägg
6 juli 2008
Om det är i en laptop är Intel bäst.

Studerande
727 Inlägg
6 juli 2008
Har själv "Amd athlon(tm)64 processor 3900+" till stationär vilket jag tycker är väldigt bra. fungerar utmärkt.
Senast redigerat av xXchamXx94 (6 juli 2008)

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Livsnjutare
403 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
jag frågar vilken som är bäst av dom två, skiter väl i intel

Gta Iv 31april

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 juli 2008
första processorn har mera cache minne  å e nyare så den hade jag valt om jag varit du ...men å andra sidan hade jag varit du ha de jag valt en slöare dator för då räcker batteriet längre å mobile tycker jag inte redigt om... för man har aldrig toppeffekten på en sån processor....

123 Inlägg
7 juli 2008
Identisk lika processorer, men AMD Athlon™ 64 X2 TK57 Mobile Technology är snäppet bättre.
Hur som helst så skulle du inte märka någon skillnad mellan de båda, inte ens i stenhårda tester för det är i princip samma processor.

Livsnjutare
403 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
första processorn har mera cache minne  å e nyare så den hade jag valt om jag varit du ...men å andra sidan hade jag varit du ha de jag valt en slöare dator för då räcker batteriet längre å mobile tycker jag inte redigt om... för man har aldrig toppeffekten på en sån processor....

hahs sånt skitsnack

Gta Iv 31april

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 juli 2008
-S40- skrev:
Xuri skrev:

hahs sånt skitsnack

Jepp...Processorn blev jag motbevisad på men mobile står jag fast vid..

Livsnjutare
403 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
-S40- skrev:
Xuri skrev:

hahs sånt skitsnack

Jepp...Processorn blev jag motbevisad på men mobile står jag fast vid..

mobil processorerna är tystare och mer energisnåla än andra processorer, dvs, utmärkta i en laptop.
var det inte energisnåla du tyckte va bra?wink

Gta Iv 31april

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 juli 2008
-S40- skrev:
Xuri skrev:
-S40- skrev:

hahs sånt skitsnack

Jepp...Processorn blev jag motbevisad på men mobile  står jag fast vid..

mobil processorerna är tystare och mer energisnåla än andra processorer, dvs, utmärkta i en laptop.
var det inte energisnåla du tyckte va bra?wink

Jo.... men köper du tex en pentium 3.6 mobile så går den i låg frekvens hela tiden typ 2.7 ghz ... å den ökar knappt när du anstränger den heller... farsan har en pentium 3.6-3.8ghz ... oklockad så går den i 2.77 ghz har jag för mig... När vi Prestanda testade den fick min pentium 2.8 klockad till 3.2-3.3 ghz  740 poäng å hans fick 800... visst en klockad är de värre klipp i men jag har en processor som är 5-6 år gammal.... förstår du vart jag vill komma ? Man betalar för prestanda som typ aldrig finns å ska man belasta en laptop med sånna angsträngade program ?tongue enligt mig är de bara försäljningsknep

Livsnjutare
403 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
hehe ne, nu förstår jag faktiskt ingenting här:D

Gta Iv 31april

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 juli 2008
-S40- skrev:

Mobile processorerna "överklockar/ sänker sin klockfrekvens när den inte behöver max prestanda"

Så min farsans dator är en 3.6ghz "på pappret" men om man bara sitter å spelar kungen eller kollar internet så går den bara i 2.7 ghz ...sen ju mer man anstränger datorn ju snabbare blir den ... Kortspel = 2.7 ghz...spela bil spel ca 3.2 ghz kanske osv osv (bara liknelser nu)

Vi testade å anstränga datorn max med olika testprogram men farsans "3.6ghz" fick nästan stryck av min 3.2-3.3ghz som är 6-7 år gammal...

Mobile är bara försäljnings argument....Man lyckas typ inte anstränga den så man får ut den kraften ur den

Jag hade hellre köpt en dator som är kanske snabbare men som inte är mobile om du förstår vad jag menar...en som alltid har samma hastighet för då betalar du för en grej du verkligen får... en mobile kommer vara rätt seg om man inte använder kraften som finns i den (maxbelastar hela tiden :p)

Läs på lite vad mobile står för å få din egen uppfattning de där är min i alla fall

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 juli 2008
prodrive skrev:
Om det är i en laptop är Intel bäst.

Håller med. Lägre tillverkningsteknik oxå tror jag = inte lika varma.

2 230 Inlägg
7 juli 2008
AMD Turion™ 64 X2 Mobile-teknik TL-60
• , Nivå 2-cache 512 KB +512 KB, Upp till 1 600 MHz systembuss som körs i AC/DC-läge 35 Watt

den om du ska ha AMD då den har mer chach och cach minne gör ju en del smile
Men helst Intel då dom är svalare och bättre i en laptop;)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Livsnjutare
403 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
man får ju iaf fler svar här på garaget, än på sweclockers:P haha

Gta Iv 31april

1 688 Inlägg
7 juli 2008
Xuri skrev:
-S40- skrev:

Mobile processorerna "överklockar/ sänker sin klockfrekvens när den inte behöver max prestanda"

Så min farsans dator är en 3.6ghz "på pappret" men om man bara sitter å spelar kungen eller kollar internet så går den bara i 2.7 ghz ...sen ju mer man anstränger datorn ju snabbare blir den ... Kortspel = 2.7 ghz...spela bil spel ca 3.2 ghz kanske osv osv (bara liknelser nu)

Vi testade å anstränga datorn max med olika testprogram men farsans "3.6ghz" fick nästan stryck av min 3.2-3.3ghz som är 6-7 år gammal...

Mobile är bara försäljnings argument....Man lyckas typ inte anstränga den så man får ut den kraften ur den

Jag hade hellre köpt en dator som är kanske snabbare men som inte är mobile om du förstår vad jag menar...en som alltid har samma hastighet för då betalar du för en grej du verkligen får... en mobile kommer vara rätt seg om man inte använder kraften som finns i den (maxbelastar hela tiden :p)

Läs på lite vad mobile står för å få din egen uppfattning de där är min i alla fall

Kan inte hålla med det minsta. Vet inte om det där fenomenet är specifikt för AMD.
Så är det absolut inte för min laptop.
Får processorerna att bulta på till 100% när jag snurrar igång Cubase och tunga 60GB syntar. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök