6173
Sök

twinpipe

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej tänkte köpa ett par JT 3" (efter katt) dämpare fast vad jag har hört så var det ganska dålig, jag skulle bara få sämre effekt. Och det skulle vara bäst om jag köpte 2.5" stämmer det?

och vill veta några bra sidor som man kan inhandla det


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 juli 2008
#2
Dani_A skrev:
Hej tänkte köpa ett par JT 3" (efter katt) dämpare fast vad jag har hört så var det ganska dålig, jag skulle bara få sämre effekt. Och det skulle vara bäst om jag köpte 2.5" stämmer det?

och vill veta några bra sidor som man kan inhandla det

Eftersom du har turbo så spelar det ingen roll egentligen vilken dimension du har, bara inte över 3". Men det lär nog funka, Steg 2 eller 3 chippning innehåller väl också 3" system om jag inte har fel.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
#3
Även om jag har en lågtrycksturbo?


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 juli 2008
#4
Dani_A skrev:
Även om jag har en lågtrycksturbo?

Skillnaden mellan låg och vanlig ligger väl endast på kanske 0.2 - 0.3 bars skillnad.

Tror inte det gör en skillnad, är inte helt hundra däremot på det.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
6 juli 2008
#5
Det blir inte sämre av ett grövre avgas, du kommer dock få ett skönt ljus. JTs avgas finns att köpa lite här å var. Både Speedparts & AutoTech kan säkert fixa.
Senast redigerat av MrTurbo (6 juli 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

89 Inlägg
6 juli 2008
#6
3" ska man ha om man har minst 300kusar under huven. så de ja hade tatt e 2½". smile


Tyngaste 2.0
256 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
#7
Prata med BSR och de sa att det skulle ge dålig effekt om de inte skulle ställa om datan i bilen eller vad det va ?:S
Senast redigerat av Dani_A (7 juli 2008)


76 Inlägg
7 juli 2008
#8
jag kör 3tum och min är chippad...spelar ingen roll lite mer ljud bara:D sen kan det vara lite trängre beror ju på hur röret ser ut.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
#9
okej för jag tänker börja med Steg 1 på min snart inom någon månad eller 2. så jag tror jag ska inhandla en 3" och får se hur det blir. Har lite funderingar på att skaffa 4 st utblås 2 st på vardera sida har aldrig sett det på en S60 kanske kan bli fränt? Någon som vet var man får ta på det eller kan Jt kanske fixa det?
Senast redigerat av Dani_A (7 juli 2008)



Sök