5256
Sök

tvätta efter lackering

92 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Hallå!
Har lackat huv och kofångaren fram. Ville tvätta bilen eftersom den var väldigt dammig efter att ha stått inne på lackeringsfirman. Men min farbror sa att man inte fick tvätta förens efter några dagar för att det skulle få torka. Han är bra på bilar men lite gammal så det kan ju ha hänt en del sen hans tid smile

Får jag tvätta bilen?

Tackar!

Billackerare
365 Inlägg
10 juli 2008
du kan tvätta den men inget o rekomendera, ja säjjer till våra kunder att alltid försöka vänta i 2veckor, om man inte kan vänta så ska du iaf tvätta efter ca 2-3dagar o då endast spolar du me vatten på de nylackade, ingen skum eller svamp.. smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

92 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
va fan, kan väll inte vänta med att tvätta bilen på två veckor smile det har gått 5tim sen jag hämtade den och det svider redan att se den dammig smile

men jaja, får lyssna på dej.

tack för snabbt svar!

92 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
det konstiga var att jag sa när jag var påväg hem att jag skulle hem och tvätta av den så den blev fin, då bara skrattade han. borde ju sagt till tycker jag sad

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 juli 2008
han trodde väll du skojja... ska vänta några veckor så det hinner härda

2slow

356 Inlägg
10 juli 2008
hur länge är det man ska vänta innan man polerar ? ett halvår har jag hört, men vet inte riktigt om de stämmer..

872 Inlägg
10 juli 2008
bjoorniiee skrev:
hur länge är det man ska vänta innan man polerar ? ett halvår har jag hört, men vet inte riktigt om de stämmer..

om det e fel på lacken typ damkorn så slipar dom med fint papper och sedan polerar samma timme den kommer ut ur boxen så det brukar gå ganska bra även om det inte är att rekomendera. men varför ska du polera en nylackad bil??

If its too loud you are too old!

356 Inlägg
10 juli 2008
nej det är väl inte direkt nödvändigt att polera en nylackad bil. det var bara en sak jag hade hört, att man ska vänta 6 månader innan polering, och tog chansen och ville se om de stämde ;p

872 Inlägg
10 juli 2008
bjoorniiee skrev:
nej det är väl inte direkt nödvändigt att polera en nylackad bil. det var bara en sak jag hade hört, att man ska vänta 6 månader innan polering, och tog chansen och ville se om de stämde ;p

hehe oki, det kan va så att lacken inte helt e tömd på inlåst thinner och sådant på 6 månader men det går bra att polera ändå

If its too loud you are too old!

356 Inlägg
10 juli 2008
998cc skrev:
bjoorniiee skrev:

hehe oki, det kan va så att lacken inte helt e tömd på inlåst thinner och sådant på 6 månader men det går bra att polera ändå

man lär sig nåt nytt varje dag wink tackar

166 Inlägg
11 juli 2008
Jag har också lackat delar av min bil nyss, hur får man bort färgdammet mellan den nylackade ytan och den gamla? Och när kan man börja göra det?

Sök