5585
Sök

4 st lambodörrar till v40 års mod 2003

badboy for life
356 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
#1
har ett tag gått itankarna om att sätta 4st lambodörrar på min v40 men är litte osäker på att det kommer att gå har varit i kontakt med ett företag men väntar fortfarande på svar.
Skulle uppskatta om det finns någon här på garaget som kanske vet svaret på nin fråga som lyder går det att göra och måste jag isåfall rega om bilen som ombyggt fordon:lol:

leva bör man ändå dör man

KHRacing
14 juli 2008
#2
klart cool ide - Lycka till :-)

badboy for life
356 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
#3
det var det jag tängte men jag är osäker på om bilprovningen håller med om det tror inte det ska vara några problem med framdörrarna men är inte lika säker vad det gäller bakdörrarna
KHRacing skrev:
klart cool ide - Lycka till :-)

leva bör man ändå dör man

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
14 juli 2008
#4
Om jag ska vara ärlig så känns V40:n lite fel bil att satsa på..
Det hade kanske vart värt att tänka på om den var tokstylad och den enda som fattades var lambodörrar, men som den ser ut nu så känns det riktigt jävla onödigt då du kan lägga ner pengarna på annat som kan få utseendet att se riktigt fint ut.
Till en början då.

För, om jag såg en Volvo V40 med 4 st lambodörrar men för övrigt nästan orörd rent stylingmässigt så hade jag inte höjt så värst mkt på ögonbrynen.

Säkert fler som delar min uppfattning, säkert fler som inte gör det.
Men det är iallafall mitt tips, lägg pengarna på nåt annat istället.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
14 juli 2008
#5
För att vara lite med klar i mitt inlägg så kan du t.ex satsa på en sänkning, lacka dörrhandtagen, ny framspoiler och att dumpa dom där fula takbox-listerna. smile

Annars så önskar jag dig lycka till med en för övrigt skön bil.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

kevlar_soul
14 juli 2008
#6
Jojje sa det!

badboy for life
356 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
#7
uppskatar att du är ärlig i dina kommentater efter en viss omtanke så ligger det en hel del i vad du presic sagt laka listerna och dörrhantagen hade jag redan tängt göra tänkte ploka bort railsen men kom på att jag då hade varit tvungen att bytta hela listen som dom sitter i eller har jag fel sä rätta mig gärna och sänka den kommer jag att göra pratade med en kille i kväll precis innan du skrev detta och enligt vad han sa så hadde det gått på ca40000-60000tkr att sätta lambodörrar både fram och bak efter som det kommer att krävas en hel del jobb med dom bakre dörrarna så får börja från den billig enden och jobba mig framot:lol:
Jojje_ skrev:
För att vara lite med klar i mitt inlägg så kan du t.ex satsa på en sänkning, lacka dörrhandtagen, ny framspoiler och att dumpa dom där fula takbox-listerna. smile

Annars så önskar jag dig lycka till med en för övrigt skön bil.

leva bör man ändå dör man

Muttley
14 juli 2008
#8
för att svara på din fråga så är inte något slag av lambodörrar godkända på din bil alls, enbart från fabrik får de sitta där.
pga säkerheten då.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
14 juli 2008
#9
biltemaanstalld skrev:
uppskatar att du är ärlig i dina kommentater efter en viss omtanke så ligger det en hel del i vad du presic sagt laka listerna och dörrhantagen hade jag redan tängt göra tänkte ploka bort railsen men kom på att jag då hade varit tvungen att bytta hela listen som dom sitter i eller har jag fel sä rätta mig gärna och sänka den kommer jag att göra pratade med en kille i kväll precis innan du skrev detta och enligt vad han sa så hadde det gått på ca40000-60000tkr att sätta lambodörrar både fram och bak efter som det kommer att krävas en hel del jobb med dom bakre dörrarna så får börja från den billig enden och jobba mig framot:lol:
Jojje_ skrev:
För att vara lite med klar i mitt inlägg så kan du t.ex satsa på en sänkning, lacka dörrhandtagen, ny framspoiler och att dumpa dom där fula takbox-listerna. smile

Annars så önskar jag dig lycka till med en för övrigt skön bil.


Du får helt enkelt ta den jobbiga vägen fram. smile
Som sagt, lycka till med bilen!
Och du, en till sak, en sån liten sak som att ta bort railsen på taket... DET är nåt som jag verkligen lägger märke till på en bil.
För det blir såå mkt snyggare när dom väl är borta, att i slutändan, så är det fan värt att pilla och mecka på bilen.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

www.maniacracing.se
494 Inlägg
14 juli 2008
#10
varför inte Ringa till bilprovningen o fråga vad man får göra och inte göra med sin bil
Kanske blir lättare en att fråga om sådana saker där en har på Garaget. Du kommer bara få massa olika svar här
Lycka till Hoppas det går bra vill se lite bilder sen smile
Mvh ToBe

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

badboy for life
356 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
#11
absolut ska på det ikväll så får man väl se hur det går
Jojje_ skrev:
biltemaanstalld skrev:
uppskatar att du är ärlig i dina kommentater efter en viss omtanke så ligger det en hel del i vad du presic sagt laka listerna och dörrhantagen hade jag redan tängt göra tänkte ploka bort railsen men kom på att jag då hade varit tvungen att bytta hela listen som dom sitter i eller har jag fel sä rätta mig gärna och sänka den kommer jag att göra pratade med en kille i kväll precis innan du skrev detta och enligt vad han sa så hadde det gått på ca40000-60000tkr att sätta lambodörrar både fram och bak efter som det kommer att krävas en hel del jobb med dom bakre dörrarna så får börja från den billig enden och jobba mig framot:lol:
Jojje_ skrev:
För att vara lite med klar i mitt inlägg så kan du t.ex satsa på en sänkning, lacka dörrhandtagen, ny framspoiler och att dumpa dom där fula takbox-listerna. smile

Annars så önskar jag dig lycka till med en för övrigt skön bil.


Du får helt enkelt ta den jobbiga vägen fram. smile
Som sagt, lycka till med bilen!
Och du, en till sak, en sån liten sak som att ta bort railsen på taket... DET är nåt som jag verkligen lägger märke till på en bil.
För det blir såå mkt snyggare när dom väl är borta, att i slutändan, så är det fan värt att pilla och mecka på bilen.

leva bör man ändå dör man


Sök