7362
Sök

Hackig gång efter start efter kraftig regnskur...

6 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Var ute i ösregn i Norrköping förrgår med vår gamla Peugeot. Tog därefter någon timmes paus. Bilen startade på direkten efter vår paus, men efter att ha åkt säg 100 m började den hacka och rycka. sad Efter kanske en km gick den som den skulle igen.

Samma sak hände igen igår morse när jag skulle starta den efter att den stått ute. Hackade efter start - men sedan gick den som vanligt...

Verkar för mig som om det kommit in fukt på något fel ställe, efter den där kraftiga regnskuren. Om så – vad göra? Spruta fuktborttagande spray eller torka. Någon av er som vet vilka ställen som brukar vara mest kritiska? Eller något annat som kan ha hänt? Vet av gammal erfarenhet att lambdasonden kan ställa till det - men just efter en kraftig regnskur…

Någon av er som har något tips om vad jag bör kolla på?

948 Inlägg
14 juli 2008
testa att spraya wd 40 om du öppnar fördelar locket, gärna en kompressor och blås lite försiktigt runt alla tänddelar först med

Teknik Informatör
371 Inlägg
14 juli 2008
vad är det för en bil?
gå över och torka av fördelar lock osv...kolla även så att det inte är tändkablar som tar in fukten då blir det ett byte där...

BMW E3 it takes one to catch one :)

6 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Tack för tipsen Tobbe och Henrik!

Har wd40 hemma och ska testa med att spraya det i fördelardosan och tändkablarnas kontakter.
Hoppas det hjälper så... Bilen är en Peugeot 309.

Sök