5922
Sök

Bättring av rostblemor.

1 749 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#1
Jag vet att det kan finnas trådar om detta sedan förr men jag vill starta en ny som jag kan ställa de frågor som jag är intresserad av.

Jag har en golf som är grönmetallic.
På dörrarna så är det rostblemor i storleken som en femkrona ungefär på lite olika ställen.
Jag hade tänkt punktblästra dem och bättra på men hur får jag det bra?
Jag vill ju inte måla hela dörren och jag vill inte heller få en kant efter maskeringstejpen.

Hur göra?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Supraman
2 300 Inlägg
15 juli 2008
#2
Du kan spraya på färgen på frihand för att polera ut det när färgen har härdat.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 749 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#3
Utan maskering då menar du?
Spacklingen då?
Räcker det med sprutspackel eller ska man dra på vanligt?
Hur mycket kan man fylla med sprutspackel, om man tänker att jag ska punktblästra rosten.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Konstruktör
1 053 Inlägg
15 juli 2008
#4
Spackla med vanligt finspackel, sen våtslipar du ner hela ytan och en bit utanför området.
Vill du ha det osynligt så får du lägga ner lite tid på det.

Sen kan du dra på vanligt sprutspackel, och våtslipa lite på det också.

Sen är det bara blåsa på färgen som sagt.



Sök