1779
Sök

740 tic frågor

10 287 Inlägg
1 april 2006
OK.

I Xoff:s tabell står det "Fuel Adjustment" ( i o f s felstavat med det borde gå att tyda ändå).

% = betyder procent
+ = plus
- = minus

Ställer du sedan omkopplaren i läge 3, så får du +4 till + 7 % mera bensin från spridarna.

P s s fungerar tabellen för tändningsjustering ( Ignition Advance Adjustment) där du i lägena 5 tom 8 backar tändningen med 2 till 4 grader.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

251 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
ok då fatar jag men varför finns det lika lägen då? ex -2-4% och  vilket läge ska man köra tändningen på? e ju lika på dom å

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

Trucker
64 Inlägg
15 juli 2008
744tic skrev:
Som att det är en 85:a så gissar jag på att det är en b230et med motronic?

1. Återcirkulerande eller öppen spelar ingen roll då b230et har luftmängdmätare och inte luftmassemätare det är när man har luftmassemätare man måste använda sig av återcirkulerande

2. orginal btr på b230et är inställd på ca3.0bar sätter man den i skruvstädet och trycker ihop den lite så levererar den mera tryck.

3. ställ skruv till soppan vet jag inte om då det är btr som sköter det

4. Det finns nog en liten potensiometer (stavning) i boxen som man kan ställa fram eller bak tändningen med. Minns dock inte vilket. För det är bara åt ett håll iaf. Är inte riktigt helt säker här men har för mig iaf.

Men iaf om det är b230et motor så skulle JAG inte ladda mer 1.0bar då dom stakarna är pinnsmala. För vissa funkar det med mera men om man vill vara på säkra sidan och slippa motorras så skulle jag inte köra på mer än 1.0bar iaf.

hur vet man om man har luftmängdmätare eller luftmassemätare? Vad har jag i min 760?

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"

Sök