3818
Sök

GAS baslåda med slutsteg

Rasouki
15 juli 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

jag köpte baslåda av märket GAS med slutsteg och har monterat det men ja har gjort fel när det gäller ström eftersom jag kopplat det direkt till batteriet och slutsteget stängs aldrig av och bilbatteriet dör och bilen startas inte så ja blir tvungen att koppla av kabbeln ifrån batteriet för att bilen ska startas varje gång ja vill startar den big_smile

nån som vet hur man fixar det? typ slutsteget ska stängas av när ja stänger av bilen och den ska startas när ja startar bilen oxå big_smile

skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig

bilen är Volvo s40 2.0 T år 2000 fas 2 big_smile

Skogsmålare
630 Inlägg
15 juli 2008
#2
Hej

Verkar som du har kopplat Remote på slutsteget dirkt till "plus"

Bak på din HU (Head Unit) har du en kabel som är remote oftast är den blå/vit. Från den ska du dra en kabel till remote på slutsteget. Detta gör att steget går igång när du har Hu igång

801 Inlägg
16 juli 2008
#3
det finns ofta en remotekabel som sitter emellan de två lågnivå-kablarna med, så du slipper dra en helt egen kabel.


Sök