5079
Sök

Fälgproblem E30

219 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#1
Hejsan!

Jag har en e30 som är sänkt 60mm fick tag i ett par hyffsade 15" fälgar och satte på dom men märkte nu att när jag svänger så tar "spindel-leden" emot inne i fälgen och skrapar..

Har slipar ner leden lite granna där den tar emot plus slipat lite inne i fälgen men skaver iaf när jag rattar max.

Finns det några andra smarta lösningar till det här förrutom att köpa nya fälgar??

Skulle det kanske funka med spacers? Nån som har liknande bekymmer innan??

Tacksam för svar

FreddeK
16 juli 2008
#2
spacer funkar ju men frågan är hur mycket det bygger utåt så det inte tar i skärmen.

219 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#3
Tror nog att jag kan bygga uttåt en bit skall testa det skrapar mest ca 5-6mm inne i fälgen så blir väl till att köpa 5mm spacers för att testa till en början får hoppas på att det löser problemet inte så sugen eller orkar inte me så många motgångar mer börjar tappa lusten sad

.......
2 655 Inlägg
16 juli 2008
#4
Destajnii skrev:
Tror nog att jag kan bygga uttåt en bit skall testa det skrapar mest ca 5-6mm inne i fälgen så blir väl till att köpa 5mm spacers för att testa till en början får hoppas på att det löser problemet inte så sugen eller orkar inte me så många motgångar mer börjar tappa lusten sad

haha är väl inget att börja lipa för me lite småprobs, de löser du, kolla in min e30 så kan du ju försöka gissa hur många gånger ja lessnat o funderat på att sälja iväg skiten tongue...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
16 juli 2008
#5
Bara testa med spacers. Att det skrapar lite är inget att ge upp för, själv har jag fått fixa och trixa efter att jag sänkte Golfen. Efter att ha skrapat bort en hel del däck + innerskärm och breddare så har jag äntligen lyckats få tillräcklig höjd för att slippa det.

219 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#6
haha "lipa för lite små probbs" jaa du, du har ingen aning om vilka probbs jag har haft me mina bilar tongue


Sök