8415
Sök

Hjälp att ta loss växellådan BMW E30 -84

3 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Hej!

Någon som har några erfarenheter av att få loss den övre bulten på växellådan i en BMW e30 84
Jag har haft loss den tidigare då efter att jag hade lyft ur motorn. Men det borde finnas ett enklare sätt.

Har provat med spärrskaft och alla möjliga typer av förlängningar underifrån och även testat ovanifrån bakom ventilkåpan.

Det är helt enkelt för trångt att komma åt. Vill undvika att lyfta ur motorn igen bara för att lossa på växellådan.

Går det att ta bulten igenom kupén? vart ska man ta hål i sånafall?

Jättetacksam för alla tips och förslag!

Teknik Informatör
371 Inlägg
16 juli 2008
sist jag hade loss ett par sådana så hade jag många förlängare och tog dem under bilen...var ju inte lätt men det gick smile

BMW E3 it takes one to catch one :)

564 Inlägg
16 juli 2008
precis som e3-henrik säger. Mååånga förlängare. Ibland kan det bli lättare om man försöker vinkla bak motorn lite. lossa bakre fästet till lådan så brukar det gå att vinkla motorn för att komma åt lite lättare. Det kan vara lite pilligt... smile Lycka till!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
16 juli 2008
jo jag hade som e3-henrik säger också många förlängare tror jag hade 4st eller var det ännu mer tongue men lycka till med det där!

3 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
tack så mycket för tipsen!
jag ska lossa på växellådsfästet och vinkla ner den så kommer jag nog åt bättre.

Sök