3817
Sök

funderingar över olika kombinationer.

669 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#1
hallå
jag har beslutsångest.
jag har nyligen köppt 2 st xzoundbasar ser ut som mds ZR.
länk: http://www.blocket.se/vi/14327709.htm?ca=23_13_s
och jag har ett rockford fosgate steg: p4004.
länk: http://www.crutchfield.com/S-ISmVfyZLDr … I=575P4004

Det jag funderar på är om jag ska testa den kombinationen, ELLER köpa ett sinus live 1500 steg med carpower 15 basen. alternatift bara köpa sinus steget och driva xzoundbasarna med.

kan nån försöka berätta vad som kan vara bäst? mest trycka i.

tacksam för svar///
Senast redigerat av snipercat (17 december 2007)


1 058 Inlägg
17 december 2007
#2
det billigaste är ju att köpa ett sinus live och prova med dina xsound.. dom har du ju redan ?? du kan i vilket fall som helst glömma rockfordsteget till att driva basar med..

både Sonic 15 och 2x Xsound går att koppla 1ohm, vilket i sig betyder mkt power till basen..

jag tror inte det ska vara nån stor skillnad på ljudtryck i de olika alternativen.. du får helt enkelt prova:P

en riktigt stabil och välbyggd låda är i vilket fall som helst avgörande för ett bra resultat!
Senast redigerat av vw_performance (17 december 2007)

PoLoud =D

669 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#3
ja xzound basarna har jag redan. så är det värt att lägga ut pengar på ett nytt steg.?
isåfall då står det mellan nytt sinus 1500 eller begagnat sinus 3000.   vilket ska jag satsa på.?


1 058 Inlägg
17 december 2007
#4
snipercat skrev:
ja xzound basarna har jag redan. så är det värt att lägga ut pengar på ett nytt steg.?
isåfall då står det mellan nytt sinus 1500 eller begagnat sinus 3000.   vilket ska jag satsa på.?

om det är värt att lägga ut pengar på nytt steg tongue

basarna kommer knappt röra på sig med rockford steget tongue du behöver lite power till dom basarna.. iaf om du vill ha bastryck tongue

jag skulle köpt ett nytt 1500.. du får ungefär lika mkt effekt vilket som.. du kan ju köra 1ohm på 1500, men blir tvungen att köra 4ohm på 3000..

jag ag har själv ett 1500 i min bil, och det rockar fett!!!! iaf med 4st 12" roll

PoLoud =D

669 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#5
går det köra i 1 ohm  även fasst basarna är 4ohm dubbelspolad?


669 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#6
nån annan som tycker hur jag ska göra?


16 197 Inlägg
17 december 2007
#7
snipercat skrev:
går det köra i 1 ohm  även fasst basarna är 4ohm dubbelspolad?

har du 2 basar me dubbel talspole på 4 ohm så får du ju 1 ohm om du parallelkopplar alla spolar smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

669 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#8
ok:P nån annan som tycker hur jag ska göra? sinus 1500nytt eller 3000 begagnat?


669 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#9
ok en fråga till då:P har köppt ett sinus live sla 1500 nu:P

nu behöver jag bara en låda till xzound basarna.
kan nån göra en ritning åt mig?
den ska sitta i passat tdi combi ...

///eddie



Sök