4072
Sök

konstigt problem?

582 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#1
ska koppla in en cd i min audi mäter upp med mätare vart det finns 12volt och jord ingaproblem bara att koppla in men när jag kopplar in stereon går den ej igång har provat dubbel plus och tvärtom oxå det borde den göra skitskumt??????obs det är inte cd spelaren det är fel på har provat den på bilbatteri
Senast redigerat av jes (16 juli 2008)

hej

170 Inlägg
16 juli 2008
#2
Har du 12v på både röd och gul kabel till stereon?

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

582 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#3
DC4 skrev:
Har du 12v på både röd och gul kabel till stereon?

ja det är både röd och gul dom går att koppla ihop oxå till en

hej

582 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#4
Swedenrockers skrev:
Har du fortfarende 12 volt med inkopplad last?
jes skrev:
ska koppla in en cd i min audi mäter upp med mätare vart det finns 12volt och jord ingaproblem bara att koppla in men när jag kopplar in stereon går den ej igång har provat dubbel plus och tvärtom oxå det borde den göra skitskumt??????obs det är inte cd spelaren det är fel på har provat den på bilbatteri


nej då visar den typ 2-3volt eller nåt vad kan det bero på?

hej

170 Inlägg
17 juli 2008
#5
Har du isokablage från bilen? kolla säkringar. Dra nya kablar annars
Måste vara 12v på både gul röd
Senast redigerat av DC4 (17 juli 2008)

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

582 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#6
ja det är iso kablage.ska kolla säkringarna tack för hjälpen smile

hej


Sök