3011
Sök

2,5tumsavgasrör = Fullständig regestreringsbesiktning???

279 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
Blev stannad i en flygande idag, fick fullständig regestreringsbesiktning inom en månad pga 2,5tums avgasrör (med dämpare!) från "katten".. är detta verkligen rätt? polisen sa att från 89årsm o uppåt (min var en 90:a) får du inte ha annat än orginalrör el lika dimesion som orginal på rören.. om man inte "typar" om bilen.

two lies don´t cancel each other out

764 Inlägg
8 april 2006
diforce skrev:
Blev stannad i en flygande idag, fick fullständig regestreringsbesiktning inom en månad pga 2,5tums avgasrör (med dämpare!) från "katten".. är detta verkligen rätt? polisen sa att från 89årsm o uppåt (min var en 90:a) får du inte ha annat än orginalrör el lika dimesion som orginal på rören.. om man inte "typar" om bilen.

Bullshit alltså. Så länge du uppfyller avgaskraven o bullernivån.

TeQuilla

279 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
både avgasvärlderna o bullernivon är godkänd av sbp.. men vad ska man göra nu? tinget nästa antar jag.

two lies don´t cancel each other out

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2006
min plastfarsa hade en shelby gt-500 för bra många år sen med 427 + raka rör med "Kammare" och sbp godkände det men snuten stanna han varje gång sa dom att han skulle till besiktning så han åkte dit sbp sa det är godkänt han åkte ut vart stoppad och besiktning igen sådär höll det på.....Snutar och Sbp har ingenting med varandra å göra därför kan dom ge dig besiktning på det om dom bara vill men godkänner sbp det så är det lagligt fast det hindrar inte snutarna från att skicka dig till besiktning igen......be spb skriva ett intyg som du kan ha med i bilen att den är godkänd med 2.5"....
Senast redigerat av MeloveGolf (8 april 2006)

Administratör
11 968 Inlägg
8 april 2006

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök