6998
Sök

740in dör efter en stunds körning:(

264 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Min 740 GL från 92 börjar pluddra och sen dö efter ett tags körning...
Den går perfekt i motor och allt ett tag, sen tappar den orken och pluddrar och sen dör. Lambda lampan lyser oxå. Men stänger man av den och startar den direkt efter så går den ca 500 meter, sen blir det likadant igen, och då får man göra  om allt igen.  Någon som vet vad det är som är fel?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 juli 2008
soppa relät kanske?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

264 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
turboforssen skrev:
soppa relät kanske?

Men skulle den inte gå kasst hela tiden då? den gör bara så efter ett tag  när den blivit varm?

92 Inlägg
20 juli 2008
100:- på att de e soppapumpsreläet... Sitter bakom askkoppen, har jag för mig... Lödde om mitt, sen gick den igen, hade samma fel...

//Gahmen\\

264 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
GahmenT-Gul skrev:
100:- på att de e soppapumpsreläet... Sitter bakom askkoppen, har jag för mig... Lödde om mitt, sen gick den igen, hade samma fel...

jag har öppnat de redan och det är från den nya moddelen så där är bara 2 stora spolar... där finns lixom inget att lödda om. Luktar inte brännt eller något. kan det vara de ändån?
Senast redigerat av ZarX (20 juli 2008)

Mekaniker
472 Inlägg
20 juli 2008
Känn på det när bilen precis har stannat. Är det kass så är det glödhett. Är det inte varmt så är det garanterat inget fel på det.

Vill du vara riktigt säker så tar du loss det och bryggar stift 30 och stift 87. Lägger den av då så är det ju garanterat inte det som är felet.

BMW-tok

264 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
BMWKimmo skrev:
Känn på det när bilen precis har stannat. Är det kass så är det glödhett. Är det inte varmt så är det garanterat inget fel på det.

Vill du vara riktigt säker så tar du loss det och bryggar stift 30 och stift 87. Lägger den av då så är det ju garanterat inte det som är felet.

Det blir varmt som fan efter ett tag, sen dör den... Men vad menar du med att brygga 30 och 87?smile

Forummoderator
18 526 Inlägg
20 juli 2008
Titta "under" relät. Där finns det troligen siffror vid stiften. Som sagt: brygga mellan 30/87. Då ska pumpfan gå!

Tekniker
624 Inlägg
21 juli 2008
Kolla så att du inte spännings svikt på säkring nr 1 brukar vara den till Bränsle pumps reläet.
Går att brygga med Plus matning om man inte orkar leta efter felet.

Sök