5668
Sök

Min första turbobil?: 900 2.0t 97a

1 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Jag funderar starkt på att köpa denna bil. Den har gått 29000 och killen vill ha 17500.

Var ute och dammade ur den litegran på motorvägen nyss, och kände att turbon tvekade en aning på höga varv på 4an 5an... Jag som oerfaren turbonisse blev osäker på om det var något allvarligt fel på turbon så jag fortsatte att dra på och känna efter det där tvekandet.. 1an 2an funkar hur bra som helst, turbon laddar på fullt utan tvekan..

Vad tror ni detta kan vara? ev. något mindre fel med inställningar/slangar? hoppas det.. för bilen är tokfin i övrigt. Till synes väldigt bra affär, om nu det där med turbon inte är något allvarligt.

PS. ac'n funkade lite halvdant, hur felsöker jag den? om det bara är att fylla vätska eller köpa ny..

Tacksam för alla svar

MVH// sugen turboköpare

1 037 Inlägg
22 juli 2008
hur tvekade turbon menar du? ser du att laddtrycksmätaren fladdrar fram å tillbaka?
är bilen original så ska ju den ladda precis innan de röda markeringen.. å den ska ligga där stadigt vid acceleraion.. ser du att laddtrycket sjunker så kan de vara så att den spikar så den reglerar trycket..

2 164 Inlägg
22 juli 2008
Laddtrycket ska sjunka på högre varv men de som de kan vara är tändstiften som kan vara lite dåliga.
Men som sagt så tror jag inte de är nått allvarligt fel på bilen.

MVH

F

Sök